Imorgon begravning

Imorgon kl 11 ska vi på begravning. Det är min bekanta, Flisans kompis mamma som begravs.
Hon var en härlig tjej som alltid mötte en med ett leende, men hon var drabbad av en psykisk sjukdom, Borderline & var därför självmordsbenägen.

Det känns så sorgligt, hon blev jättedålig i början på hösten,men jag trodde hon skulle börja må bättre nu när våren kom. Dock hann hon aldrig uppleva den.

Hon beslutade att ta sitt liv på vad det verkar,som en bråkdel av en sekund. Några timmar innan var hon på ett bra humör & pratade med en gemensam bekant. Vad som sen hänt vet vi inte.

Jag har egentligen ingen lust att gå, men Flisan vill verkligen dit & stötta sin kompis & hennes lillasyster. Jag är redan deppig, även om det börjar bli bättre, men jag åker dit ändå, för att hedra min bekanta & för barnens skull.

Vi är bjudna på begravningsfikat efter, fast jag var inte så sugen på det heller, men äldsta dottern vill att vi kommer dit oxå.

Enligt en gemensam vän som pratat med mormodern,så skulle man ha ljusa kläder, men enligt dottern så spelade det ingen roll, så vi tar bara nåt fint på oss. Charlie kommer få ha finkläderna han skulle haft på sitt dop.

Min bekanta & hennes barn skulle bjudas, men nu kan hon ju inte komma,så han får ha på sig de kläderna på hennes begravning istället. Jag tror säkert att hon kommer tycka att han är fin,"när hon kikar ner från sitt moln" :)

Vi måste i säng tidigt, ska upp tidigt & göra oss i ordning & köpa en blomma vardera. Jag frågade Flisan vad hon tyckte att det skulle vara för blomma & vilken färg,så hon har valt rosa ros.



image155

Kommentarer
Postat av: Louise

ja du får berätta för han nångång då :P
Hoppas det går bra på begravningen imorron! sånt är alltid hemskt, hur bra eller dåligt man än känner personen =/

2008-03-06 @ 22:19:51
URL: http://louise1.blogg.se
Postat av: Christina

Usch, vad jobbigt. men son kan ha såna kvällar rätt ofta. det är hemskt. men tur att alvedonen hjälpte för honom.

Det ända William fick nu när vi var på näl sist, var bricanyl och nässpray. men det är ändå jobbigt. han hostar skit mycket och vaknar av det och ibland låter det som han inte får luft. gött hemskt. men jag kanske bara över reagerar.

2008-03-07 @ 09:00:18
URL: http://kicket.blogg.se
Postat av: Louise

ja verkligen!!!

2008-03-07 @ 09:45:19
URL: http://louise1.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0