Tok-skrikig tisdagskväll

Städade igår, Charlie var snäll & lät mig fixa & dona medan han såg glad ut :) 

Hade just dammsugit klart nere, satt honom i matstolen & värmt hans soppa, en tjock Potatis & purjolökssoppa med korvslantar,från måndags. Då brakar det till vid bordet, följt av ett klirr...

Han hade fått tag i duken,slitit åt sig mer av den,fått tag i min stora höga ljusstake,vält den, varpå en tjock ljushållare formad som en blomma,föll i golvet & gick i smådelar. De andra 3 klarade sig.

Han blev rädd, men han fick lite tröst, sen var det bara att ta fram dammsugaren igen. Splittret hade tagit sig ganska långt i lägenheten,så det tog lite tid.

Maten var återigen en succé med ett moget AnjouPäron till efterrätt. HAn höll på att somna innan päronet, men några tuggor senare av päronet & han var pigg igen ^^

HAn sov i vagnen på balkongen ( min trasiga vagn jag fick av hans "Pappa Anna" för mer än 1 år sen. Massa fabriksfel, dålig kvalité, men den duger som sova ute vagn) i mer -än 2½ timme. Försökte väcka honom, skulle handla, men han sov igenom det oxå..

Allt som allt sov han i ca 3 timmar...   Några timmar senare, efter kvällsamning, var han gnällig som bara den. Han visade mer hunger,så han fick en flaska välling,som han svepte!

Efter det spårade det ur...  HAn höll på att somna flera ggr,låg & blundade bara för att plötsligt börja skrika tröstlöst & INGENTING hjälpte...

Sånt är så himla frustrerande, att inte veta vad som är fel, om han har ont & iså fall var...  Försökte med allt, magmassage mm, men inget funkade. Strax efter 20 hade jag fått nog. Jag tog på honom overallen över pyjamasen & klädde mig själv för en promenad i vagnen, då lugnade han sig & tvärslocknade, bara för att vakna 15 min senare när vi kom hem, sen började allt om...

Efter mera skrikande beslutade jag att ta tempen på honom, hn kändes varm, men det kunde han ju iof jobbat upp när han skrek.  ingen hög feber, men jag gav honom iaf alvedon, just för att sänka febern & för att dämpa den ev smärtan.

HAn blev tok-pigg efter det & glad. Satt i soffan med honom klättrandes över hela mig medan jag pratade med brorsans ex i tele & han babblade & lät så vi båda satt & asgarvade i luren :)

Det var nästan så han var hyper ett tag. Efter ca 1 timme gav jag upp, jag var för trött, så vi gick upp & la oss i sängen. HAn fick sova mellan mig & Flisan inatt & han somnade rätt fort.
Han vaknade nån gång för att få nappen, nu är han vaken & pigg igen.
Får se hur han verkar må idag.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0