Vimsig onsdag

Har haft brorsdottern här inatt. Igår höll hon på att orsaka en hjärtattack hos sin faster...

Hade klivit av bussen utanför mig, ungen springer rakt ut i vägen bakom bussen 6 vägrade stanna när jag ropade på henne!!!

jävlar vad rädd & arg jag blev!  Hon hade en himla tur att det inte kom nån bil alls... Hon har börjat trotsa som bara den, så jag tog ett rejält snack med henne. Att hon trotsar sin mamma, det är en sak, att trotsa mig en annan, men att springa ut i vägen & inte lyssna.. Aja baja...

Hon fattade till slut så gott en snart 5årig tjej kan göra, fick ju förklara faran för henne & berätta att hon ka dö 6 då finns hon aldrig mer. Då har vi inte någon Emma att pussa, leka med eller stoppa om i sängen på kvällen mera & att alla skulle bli så lessna om hon dog...  Lät nog rätt sträng hoppas jag, för idag var hon så himla duktig & höll i vagnen eller min hand utan att jag behövde säga till :)  Hon blev väldigt stolt när hon fick beröm sen :)

Det hände väl lite mera, men jag är så trött, så jag orkar inte skriva om allt...

Bussen fick tvärnita idag, pga en idiot till bilist som gjorde nåt framför bussen när vi satt på, så Emma flög fram lite & slog i magen & vagnen höll på att välta helt, men som tur var var det fällbara sätet vid barnvagnsutrymmet nere, så vagnen stoppades av den, men Charlie flög ändå i vagnen.

Busschauffören blev helt vansinnig, vinkade åt bilisten som stannade till, sprang ut ur bussen, då försökte bilisten smita, men chauffören hann precis springa ut till den & jag antar att idioten fick skäll som fan!!!

Chauffören undrade sen om alla var okej & sa att det inte var hans fel, så jag kan bara anta att bilisten gjorde en Usväng precis framför oss...

Charlie har börjat med nya tokigheter, lipar, biter ihop tänderna & grimaserar & nästan som gurglar, fast med skånska r ^^  Han tycker det är jätteskoj :)

Åkte pulka idag förresten :)  Första gången på mer än 1 år & det var Charlies första gång, men han tyckte nog ingenting om den saken. Han såg bara ut att undra vad som hände  *S*

Formaterade om datorn idag, den segade som bara den & låste sig. Nu tänker jag inte tala om mitt lösen mera, brorsan ska inte installera program & dylikt utan att fråga mig eller porrsurfa, vet ju inte vad jag får in för skit :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0