Fars dag & akuten besök i många långa timmar

Var till Flisans pappa & fikade, men hon orkade inte följa med. Var över till min pappa en stund efter. Tog en fika där oxå & Charlie busade med deras söta kisse.

Tog 16 tåget in till SöS. Var på barnakuten ca 17.20. Det var långa väntetider & ändå var det inte så många barn där. Charlie hittade dock en liten pojke att leka med, men leken fick ett abrupt slut.. De sprang nämligen & Charlie halkade, trots halksockarna & slog i pannan...  Han grät en bra stund, vilket inte är likt honom, så han kanske slog i näsan igen eller så kändes väl smällen där oxå. Han fick iaf en stor rödblå bula...Var iväg till pressbyrån & köpte kaffe, stor festis &  2 äckliga smörgåsar. Kom tillbaka & blev uppropade på en gång.

Han undersöktes av en underläkare & sen kom en annnan läkare & kollade. De ville skicka in oss till en Öron Näsa Hals mottagning & gick iväg för att ringa en sån. Under tiden drack vi festis & åt smörgås. Charlie satte en bit smörgås i halsen, hostade & spydde på mitt lår & ner på golvet. Visserligen var det bara festis & smörgåsbitar, men ändå...

Han försökte somna & lyckades... Då kikade det in sköterskor & sen läkaren igen, så han sov inte länge, vilket han behövt..

Blev ivägskickade till KS i Solna med sjuktaxi. Väl framme vid Astrid Lindgrens barnsjukhus akutreception, sa de att vi var på fel mottagning.Vi fick gå ut med hänvisning att följa en mur som fanns utanför. Där muren slutade var Vuxen Akuten som vi skulle till. Vi följde muren, men där var ingen Vuxen Akut....  Efter mkt letande i blåsten hittade vi rätt, på en annan gata.. Tack för den liksom... Kom dit vid 21.

Där fick vi vänta länge, länge... Cahrlie sprang runt & pillade på knappar & tokade sig. Försökte få honom att sova, men icke..

Flisan ringde vid 22 & var rädd. Hon vågade inte vara hemma själv, så hon stod i loftgången utanför vår dörr. Ringde hennes pappa & frågade om hon kunde sova där, vilket hon kunde. Han gick ut för att möta henne.  Jag gillade inte att hon skulle sparka sig fram så sent i mörkret efter kl 22 helt själv i 2 km...  Men det gick iaf bra.

Charlie ledsnade på att vänta & jag ledsnade på hans springande & försökte få honom att varva ner, vilket gjorde honom arg, så han skrek... Då fick vi sitta på ett rum precis i närheten av ÖHN läkaren.

Där fick han en ballong gjord av en kirurghandkse som en sköterska blåst upp till honom. Den tyckte han var lite läskig de första 30 min. Jag fixade & tokade med den & sen gillade han den. Hittade en spritpenna som jag ritade dit ögon & en glad mun med.

först vid 23.30 fick vi komma in till läkaren, som kikade lite i öronen & halsen & satte in tussar indränkta med en blå lösning som bedövade & var avsvällande. Sen fick vi vänta & vänta igen...

charlie lekte med en äldre karl som var där med sin ca 80åriga pappa. De hade samma läkare & fick vänta & vänta de med..

Vid 00.30 fick vi komma in igen & läkaren kollade i näsan. Det såg bra ut, men hn kunde inte utesluta sprickor i näsbenet. Iom att han är så svullen så får vi komma tillbaka på onsdag så svullnaden hinner lägga sig, så de kan känna.

Tågen hem hade slutat gå liksom nattbussen, så vi fick sjuktaxi hem. Beställde en & frågade om barnstol.. Då blev växeltjejen sur men fixade så en taxi skulle hämta upp en stol, men det skulle ta 30 min.

Hade inga cigg kvar & det fanns inget öppet & jag hade inte rökt på flera timmar...  Gick iaf ut & väntade på taxin & stötte på en tjej som jag fick en cigg av. Då först somnade Charlie. Ett tag senare var jag lika röksugen igen. Fick en cigg av en ambulanstjej. Stod & pratade med henne & så kom taxin.

När jag skulle sätta in Charlie säger föraren att det inte fanns nån stol, trots att hon i växeln sa att de bokat en åt mig...

Kändes inte säkert att åka 7-8 mil utan barnstol genom Sthlm, men jag hade inget val.

Han körde dock lugnt & var trevlig :)

Var hemma 02.40. Då var jag överpigg, men löste lite korsord tills ögonen gick i kors.

Imorse väcktes vi av min mobil 08.40  :(

Han har iaf inte så mkt feber nu, men är snorig & hostig.


Liten Charlie & mindre kisse hos morfar & Momma



Tagna på SöS igår kväll när han försökte sova.





tagna idag. Precis gjort illa sig igen, på nåt litet & runt..



Kommentarer
Postat av: Elenore

Men usch stackars Charlie!

Inte undra på att man inte hört från dig på sistonde.

Å så tillbaka på onsdag, fy vad trist!

Bara att bunkra med leksaker och massa mat/gottis så han är "snäll"..

2008-11-10 @ 16:34:58
Postat av: Helle

MM, hade ju varit smart & tagit med flera protioner välling, flaska, blöjor & våtservetter. men glömt leksaker.. Förmodade nog att det skulle finnas nåt för barnen att göra på en barnakut..

2008-11-10 @ 17:18:56
URL: http://heahog.blogg.se/
Postat av: ♥Blondiie♥

stackars lilla hjärtat! varför röntgar dom inte då+ skall stackarn behöva lida ännu längr??? stackars liten!

2008-11-10 @ 21:25:30
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: sarah

Hej Helen!! Ser att lillbuset är duktig på att samla blåmärken :-) Hoppas allt är bra med Felicia oxå.. Jo andledningen till att jag hör av mig för jag skulle behöva eran adress.. Andreés skolfoton har kommit å han vill gärna skicka till Felicia/er å janne kunde inte den sa han.. Hör gärna av dig..

//Sarah

2008-11-10 @ 22:32:10
URL: http://barasarahunderbara.blogg.se/
Postat av: Christina

usch då, stackars liten. hoppas allt har gått bra med honom och att svullnaden gått ner. kram

2008-11-11 @ 09:10:51
URL: http://kicket.blogg.se/
Postat av: Jossan

Hej, hej!

Du har en duktig liten pojk som kan få blåmärken titt som tätt :-) Hoppas att ni får ordentliga svar på onsdag så ni slipper gå igenom fler undersökningar och så.



Ha en bra dag//Jossan

2008-11-11 @ 09:25:18
URL: http://www.jozzan.bloggspace.se
Postat av: ♥Blondiie♥

Hon kräks inet har bara skithög feber, hoppas bara det inte är halsfluss igen föd då spyr jag!!!!

2008-11-11 @ 12:23:54
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: ♥Blondiie♥

inte konstigt han inte vill äta, stackarn å vara förkyld nu med! hopps ni får reda på nått bra imorgon hos näsläkaren....

emelie ligger avdäckad i soffan och sofver, bara, satt i kt längre n jag trodede det skulle göra=)

kramis på dej

2008-11-11 @ 20:44:20
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: ♥Blondiie♥

tittar in och önskar godmorgon och lycka till hos doktorn!!!

kramis

2008-11-12 @ 09:52:01
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Jossan

Hej, hej!

Hur gick det för er i onsdags? Såg allt bra ut?//Jossan

2008-11-14 @ 11:45:04
URL: http://www.jozzan.bloggspace.se
Postat av: ♥Blondiie♥

hur har det gårr för han??? uppdatera så vi vet om vi kan andas ut!!!

kramis

2008-11-14 @ 17:12:36
URL: http://blondiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0