Uppdatering igen *S*

Vi åkte till sjukhuset i onsdags morse. Vi skulle till Karolinska, så vi tog oss till sjukhuset, via bussen från SöS.

på väg till bussen mötte vi en ambulans med sirenerna på & bakifrån kom en polispiké med sirenerna på. Charlie blev faschinerad förstås, mest av polisbussen..

Då satte han igång sina egna sirener... Han har amerikanska med blåröd lampa som blinkar ikapp & 4 olika ljud. Köpte den i somras & satte fast på vagnen, men den är till för cyklar... Tycvärr går det inte att stänga av skiten. På alla dom som säljs i Nynäs är on/off knappen trasig...  Skumt..

Han har upptäckt att han får uppmärksamhet när han kör igång sina sirener... Gärna på affären eller på bussen...

I vilket fall som helst. Vi kom till Karolinska & gick dit vi var, VuxenAkuten. Tog en lapp & fick sen vänta. Upptäckte DÅ att vi var på fel sjukhus.. Tog upp lappen för att bekräfta tiden...  Det var 5 min kvar & med små bokstäver stod det Huddinge, men med STORA längst upp, Karolinska..

Grejen är att de heter Karolinska Huddinge universitets sjukhus & Karolinska Solna nu för tiden...  Ringde Huddinge & hon jag pratade med sa att jag verkligen inte var den första & speciellt om man inte får höra att det är till Huddinge man sak. De brukar tydligen bara säga Karolinska...

Fick iaf en tid till på torsdagen på rätt sjukhus, ifall de inte tog emot oss. Men efter några timmars väntetid fick vi komma in.

Läkaren kände & klämde & kom fram till att näsbenet var rakt, men att Cahrlie kan ha sprickor, men att de inte gör nåt, de läker av sig självt. Skönt det iaf :)

Charlie har fått vara hemma under torsdagen, utifall att & sen för att han är förkyld igen med lite jobbig hosta.

Iom att jag börjat använda hans blå vagn igen, så måste jag flytta över låset till den... Suck...  Orkar inte hålla på & skruva, men hellre det än att den blir stulen.

Igår morse upptäckte jag att Charlie fått ett blåmärke på örat, längst upp & på baksidan. Fattade inte hur han kunde gjort illa sig där, men så kom jag på det..

Han far ju runt i sängen på nätterna & tjongar in huvudet...  Får ta upp Flisans gamla spjälskydd (knallrosa) & stta upp, så det blir mjukare  *S*


Dålig bild i dåligt ljus, men där ser man iaf knapparna & rödblå ljuset.



Utanför Vuxenakuten i onsdags






Charlie målar för första gången... Han var väldigt duktig måste jag säga :)


Har Nemoväskan på ryggen & spatserar stolt omkring ( men var är hans älskade rosa gummistövlar?)


Diskar för första gången...








Omöjlig unge att fånga på bild!


Charlie har börjat sjunga när tex barnen på Bolibompa sjunger.. Då kommer han med sin egna variant  *S*
Han blir mer & mer kramig & pussig, säger tack om man hjälper honom, om han får nåt osv. Sen säger han fåt (förlåt) & kommer med helöppen mun & ska pussa om han gjort nåt dumt eller gjort illa nån.

Han har lärt sig att pussa fort i luften....  eller att slänga upp sin fot i mitt ansikte & säga ucka (lukta)....

Det är så mkt, men jag skriver det jag kommer ihåg bara så där..  Han har börjat säga till själv när han vill sova & visar det tydligt genom att gå till grinden & peka uppåt & sen vinka & ropa på mig.

Han gillar Shrek 3, den går ofta varm hos oss, speciellt avsnittet där man kan se på Pixars låtar från andra filmer, tex Madagaskar. Uki ( Musik) säger han & pekar på subwoofern & tv.n...

Så drar man igång & han börjar dansa :)

Hans traktor han fick av mormor i somras är ännu bättre att dansa till.. Han dansar så hårt så han måste hålla i sig i vardagsrumsbordet...  I förrgår slog han i munnen & fick ett litet jack, bara för han dansade ner hakan i bordet :/

Igår ramlade han ner från soffan,( han sprang) vid armstödet, störtade med huvudet före, blev baktung, landade på huvudet med nacken böjd bakåt & landade på rygg & tog sig upp fort & såg lessen ut.. tog upp honom, men det fanns inte ett märke på ungen & han grät inte, bara pep lite.. Han har nämligen lärt sig sånt oxå..

& att fejkskratta & fejkgråta...  Han är så söt när han fejkgråter, eftersom han fortfarande ler  *S*

Han säger buff ( buss) opa (grävskopa) ip pa ( flygplan) kickla ( nycklar). Igår tvingade han mig att titta på 2 bilder & upprepa vad de var, i säkert 30 min. Ett flygplan & en grävskopa... Allt annat i boken var ointressant...

*S*

Ikväll ska Flisan sova borta för första gången hos en kompis, på flera år. Håller tummarna att hon klarar det :)

Kommentarer
Postat av: felicia

inga bilder på mej, diss :o

2008-11-17 @ 20:43:11
Postat av: Milla

HEJ!!!

IM BACK :-). Sicken liten otursgubbe han är Charlie,hoppas att det är bättre med honom nu. Och hoppas att du mår bra,vet ju att du mådde dåligt pga: lite av varje..Hoppas att det gick bra för Felicia när hon skulle sova hos kompisen.Varma kramar från mig till dig

2008-11-18 @ 18:18:03
Postat av: Elenore

Stackars lille Charlie, tur att det verkar lbi bättre nu iaf.



Tim håller också på och lär sig saker, säger saker och pussas massor, tror det är en fas?

Härligt är det iaf!

2008-11-19 @ 08:01:19
Postat av: Jossan

Vilken duktig kille du har som hjälper till med disk och målar så fint!

Skönt att det inte var så allvarligt med näsan då :-) Hoppas att han inte trillar igen.

Här i huset har Bianca vattkoppor, inte populärt kan jag tala om. Hon tycker att hon är ful och vill ALDRIG vara med om detta igen fniss. tur man bara får det en gång då!

Ha det gott//Jossan

2008-11-20 @ 17:39:46
URL: http://www.jozzan.bloggspace.se
Postat av: Helle

MILLA Härligt att du är tillbaka :) Allt gick perfkt när Flisan sov borta :) Hoppas allt är okej med dig eller åtminstone bättre! Kram

2008-11-21 @ 09:12:42
URL: http://heahog.blogg.se/
Postat av: Milla

Vad kul att det gick bra med översovandet :-)

Och gällande mig "när man tror att det inte kan bli värre..så visst kan det bli det :-(" Har varit jäkligt mycket nu..även för en optimist som mig.. för att nämna lite:tråkiga besked angående hälsan..operationer som inte går som dom ska..dödsfall..och som grädde på moset,så har maken blivit uppsagd pga:arbetsbrist :-(..himla kul julklapp det blev..men men nu är jag på botten och "kravlar" så det är bara att rycka upp sig och ta sig uppåt..(igen..)

Men du..nu får du allt ta och uppdatera lite,så jag får annat att tänka på. Hoppas verkligen att ni har det bra? Skriv lite..KRAMAR

2008-11-21 @ 10:01:35
Postat av: ♥Blondiie♥

verkligen skönt inte näsan är bruten iaf!!!

jag ksickar över massa snö, men vaddera barnen så dom inte slår sig mera=)

kramis

2008-11-22 @ 10:05:45
URL: http://blondiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0