Uppdatering

Så där ja.. Har några min medan ungarna fortfarande sover. Alla är förkylda här igen, men värst är det för Charlie. Han har en jobbig slemhosta & han sov inte mkt natten till igår. Var till läkaren, som enbart kollade öronen  (dumma) men har reagerade iaf på att Charlie har mkt vax, så vi fick örondroppar utskrivna, för det kunde vara så att det var inflammation på G & då skulle det bli lättare att se.

Har försökt spola ur hans öron när han badat med vatten, men det har alltså inte hjälpt :(

Han har nog ärvt mina trånga hörselgångar stackaren...  Inte blir det bättre av förkylningarna heller som gör att det sväller i öronen.

För några helger sen blev vi bjudna på middag hos Elenore,Jocke & Tim.
Skulle ev över till en annnan kompis & sova över, men så skrev Elenore : Köttet kommer bli gammalt & potatisgratängen kommer hata dig resten av ditt liv!  Då kunde jag ju liksom inte tacka nej...  *Hahahahaha*   

Maten var jättegod, sällskapet väldigt trevlig, vinet smarrigt & ungarna var glada :)  Kunde inte blivit bättre! jo iofs, om jag haft ork till att skaffa mig en karl som jag kunde hållit i handen där vid köksbordet iofs  *S*

Elenore bjöd barnen på en STOR skål med Ahlgrens bilar på vardagsrumsbordet.. Det resulterade i en stor klibbig hög med bilar på mattan... Gissa vems barn som var skyldig till det?  Mitt så klart  *S*

Jag som sällan dricker vin till maten bjöds på ett glas vitt & det var jättegott :) Helt i min smak, inte för torrt, inte för sött.

Vad har hänt mer då.. Vi har ju bytt rum jag & Flisan. Nu har hon flyttat in i mitt rum igen, på en madrass på golvet...  *Grrrr*  Jag snubblar ju på henne mitt i natten om Charlie vaknar, men det är hennes bekymmer.

Har möten hela veckan & Charlie får inte vara på dagis..  Typiskt. Tur att han är snäll... 

Annars har det varit ungefär som vanligt. Är trött fortfarande, så jag kommer inte ihåg allt just nu..

Hämtade våra mobiler som varit på service, i torsdags i haninge. På kvällen kollade Flisan min mobil & sa att displayen blev vit, precis som hennes varit förut...

Märkte inget förrens i lördags & nu är den värre. Den blir vit, sen massa färger i olika prickar & har jag otur så låser den sig helt när den är vit. Då får man ta ut batteriet & börja om....  Det är nu 2.a gången den kommer från service & har nya fel..  *suck*

Måste åka in & lämna in den idag igen, men Flisans funkar iaf :)  Den lämnades in på TekninkMagasinet där den köptes & företaget som lagar åt dom var så snälla & bytte en hel del på den,fast de inte behövt :)

Charlie & Tim lekte i fredags. Passade på att filma dom lite, så jag ska lägga upp en snutt här sen. Elenore är med på ett hörn där oxå när hon leker med Charlie ;)

I lördags stötte jag på brorsans ex (han har iofs några st, men bara 3 han har barn med). Pratade lite med henne & min brorson & fick en blyg förfrågan om jag kunde vara barnvakt. Det var så länge sen han sov hos faster, så svaret blev ju ja förstås  :)

Han är så himla go den ungen & han & Charlie hade jätteroligt ihop. V har nyligen börjat på storbarnsavdelningen & lärt sig att knuffas,nypa, hålla fast & så, så Charlie blev lite utsatt ^^

inte så konstigt, de stora barnen gör ju så & för Vs del så håller han ju på att lära sig. Charlie var inte sen att börja han oxå, V fick sig några smällar ibland eller blev påkörd av dockvagnen osv.  Man fick hålla ständig koll & försöka låtsas som att V inte gjort vissa saker ibland. tex när han satte händerna runt Charlies hals, då fick jag säga "V, du får kramas försiktigt, så här" & så kramade jag honom. Då gjorde han likadant fast mer som en kram ^^

Tror inte man ska fokusera så himla mkt på tokiga eller dumma saker de gör jämnt, ibland kan det vara bättre att distrahera dom så de slutar.

Sen känner ju inte Charlie & V varandra jättebra, så V hade nog lite svårt att veta vad Charlie menade eller gjorde ibland.
var & lämnade Vs regnbyxor på dagis igår, då var han så gullig & sa till fröken "Där är min faster" & ropade "Hej då faster" så många ggr så jag orkade inte räkna  *S*

Även om han har en annan energi än Charlie, så är han rätt lugn för att vara 3 år.

Hans mamma trodde nog att jag var typ död igår efter barnvakten & sen Charlies host & skriknatt, men det var helt okej :)

Jag måste helt klart låna V flera ggr sen.

Nu vaknade Charlie. Uppdaterar mera sen.

*Kramar*

Kommentarer
Postat av: Julia

Blyg förfrågan ;) Du får mer än gärna låna honom igen. Han sa dagen efter, ja igår när han kom hem från dagis om han inte kunde få åka till Ali (Charlie) och eka de e oligt va (det är roligt va) fnittrar

2008-10-21 @ 09:37:37
Postat av: Milla

Va kul att du skriver lite :-). Ja det är så typiskt det där med förkylningar och dylikt,man hinner knappt bli frisk så är det nått nytt :-(.

Hoppas att du skriver mer snart..KRAM

2008-10-21 @ 09:59:36
Postat av: Milla

Stannar till en sväng här på vägen till sjukhuset (det är dags för lite "service" igen..ha ha..) jag lämnar av ett stort lass med kramar,så kan du ta några lite då och då..ha det så bra tills dess vi hörs.KRAMAR x 100

2008-10-22 @ 10:40:35
Postat av: Jossan

Hej!

Vilken fin design på bloggen du har fått =)

Mvh

Jossan

2008-10-24 @ 14:03:40
URL: http://www.jozzan.bloggspace.se
Postat av: Helle

Hihi, japp, jag ser det :D Trodde jag kommit fel först S

2008-10-25 @ 10:12:26
URL: http://heahog.blogg.se/
Postat av: Elenore

Vad fin din blogg blivit!

Middagen måste vi göra om! :D

2008-10-29 @ 07:32:22
URL: http://norpan86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0