Barnvagnsstölden igår.

Jag möblerade om på övervåningen & glömde tiden, så jag kom några minuter sent till dagis. Mötte A, den andra inskolningspojkens mamma, som sa att hon trodde jag gått hem eftersom vagnen var borta, men att hon hade mött Charlie därinne.

Va? frågade jag & kollade efter vagnen. mkt riktigt. Den var borta..  Kvar låg hans nya gröna filt, hans bok ( i snöre) & luftdäcken jag skulle lämna in på försäljning. (slängde hans gamla briovagn igår & tog av däcken). tyckte att det var bättre att lämna in dom på em, därför låg de kvar i korgen. Nu låg de alltså på backen.

A berättade att filten legat i hennes sons vagn.
Fick lite panik osv, har bara haft vagnen i ca 1½ månad...  in & berättade upprört, frågade om nån visste osv, bla bla. Ena fröken ringde rektorn för att fråga hur de skulle göra, sen hämtades det en lånevagn till mig , så vi kunde ta oss hem.

Misstänkte genast en mamma, som har sin lilla dotter på avd bredvid Charlie. Hon snodde min brors plånbok i vintras & hon är känd för att stjäla tydligen. Det barnet hade gått hem vid 14 eller 14.30, A kom för att hämta sin son 14.45 & då var den redan borta. Pratade med en annan mamma som sa att hon trodde att hon visste vem det var & vi tänkte på samma...

Gick ledsen ner på stan för att gå till leksaksförmedlingen, dit jag skulle gått med hjulen, för att kolla om den lämnats in där. Det hade den inte, så jag bad Åsa hålla utkik.

Gick upp mot busshållsplatsen & väntade på bussen hem. En annan tjej med vagn stod där redan, så när bussen kom skulle hon på först, men sa snabbt att det var fullt, men man kunde gå bak.

Av nån anledning kikade jag in & ser reflexranden på min vagn.

Va faan sa jag & kollade igen & såg Snobben på snobbendynan, det är ju min vagn. Parkerade min sovande son i dagisvagnen utanför & kliver raskt fram till vagnens handtag & börjar slita bort grejer från suffletten & frågade högt Vem är det som är ute & åker med min vagn?

Men vad gör du, det är min vagn! Kikar upp & ser just den kvinnan jag misstänkte med sin minsta på armen.

I helvete heller, det är min vagn du har stulit från dagis idag vrålar jag & pekar mot dagis & fortsätter slita bort grejer.

Den har jag nyss köpt säger hon.

Aha, vart då? vrålar jag & väntar på dumt svar.

 På Kvantum svarar hon.

I helvete heller! Man köper inte sånna här vagnar på Kvantum, man köper dom på Babyland & den här dynan, den köper man till, den tillhör inte vagnen!!

Jag böjer mig ner & börjar slita ur kassar ur varukorgen & frågar efter mitt regnskydd. Det har du väl här i vrålar jag & börjar kasta ut hennes benjaminfikusar eller vad det var för grönt skit i gången, så plastkrukor & jord flög. Hörde nån som skrattade i bakgrunden.

Jag ska polisanmäla dig säger hon medan hennes dotter skriker (stackars barn, jag skrämde nog slag på henne).

Ja gör det, ring polisen du vrålar jag tillbaka & börjar lyft upp vagnen för att kunna ta den av bussen. Du är så jävla dum så du lämnar streckkoden kvar & jag har alla papper hemma vrålar jag medan jag når fram till dörrarna & kliver ut med min vagn, till min söta son som sover.

Busschauffören stänger dörrarna, men åker inte. Jag flyttar på vagnarna, ställer mig på sidan & ringer polisen. Jag hade sån adrenalinkick, så hela jag skakade av ursinne!  Jag har nog aldrig varit så arg & jag var verkligen beredd på att slåss, mitt bland folk & småbarn, om hon rört mig eller tagit i vagnen!!

Jag skiter i att hon mördade sin mormor i Göteborg när hon var 21 år gammal & hade rymt från rättspsyk, jag skulle bara ha tillbaka Charlies vagn, punkt slut.

Man stjäl inte, speciellt inte av små barn!!!!

Jag har dessutom vittnen, än så länge till vissa delar, men jag kommer efterlysa flera vittnen. Hon var ju så korkad så hon åkte till dagis igår utan hennes dotters vagn, hon hade redan planerat att stjäla min vagn & eftersom min vagn är den enda som ser ut som den gör i kommunen, så vet folk att det är min när de ser den. Många vet inte att den mörkgrå Snobbendynan inte tillhör & att den är köpt fristående, så folk kan ha sett henne igår & trott att det bara var en likadan.

Men hur korkad får man vara som stjäl på samma dagis??  Vi åker samma busslinje, åt samma håll dessutom...

Om hon kommit på att dynan inte var rätt & tagit av den skulle jag ändå kännt igen vagnen pga några märken osv.

Var iaf ner till polisen idag & de tog kopior på kvittona på vagnen, dynan & regnskyddet samt på försäkringen.

Fick låna en stöldmärkningslåda, så nu är den märkt, men ska märka lite till, just in case.

När jag kommit ut med vagnen & dörrarna stängts, så kom en äldre man jag pratat med några ggr, han skulle med bussen. Hejjade på honom & fortsatte med samtalet till 112. Bussen stod kvar i 2 min ca, så jag trodde att de väntade på polis, men sen åkte den när jag pratade med en radiobil, som tyckte jag skulle ringa 11414 istället.

Om jag inte varit så vansinnig osv så hade jag kunnat tänka klarare & propsat på att de skulle åka & plocka henne på en gång.

Mötte mannen idag när jag skulle till polisen. Jag frågade om det var rabalder på bussen & han sa att han hört att hon stulit min vagn, så jag vet inte om jag hade börjat prata med 112 eller om det disskuterades på bussen.

Hur som, hon får gå med skammen. Synd bara om barnen som blir intvingade i hennes sjuka snedvridna värld. Hittade info om henne på nätet, men det tar jag inte upp här. Dessutom missbrukar hon tydligen..

Ska prata med en viss fröken på dagis imorgon, hon hade tydligen sett nåt som kan vara värdefullt.

Jag är fortfarande rasande, men det har lugnat ner sig.

Har satt på lås på vagnen nu iaf & kommer frakta regnskyddet i Charlies dagisrygga med Nemo på ( han är så stolt) fram & tillbaka varje dag...

Är iaf sååååå GLAD att jag kikade in & såg den :)

Bad Charlies pappa om bilder på den, tagna samma dag & några dagar efter den var nyköpt, mina är ju på minneskortet & mobilen är på service...



Med Charlies pappa


Gissa vad sötis tittar upp mot?!


Jättebadbollen Suuuneee!  *S*  Jättestorbadboll, inte ens jag kan få runt armarna på den :)


Hmm.. Ser ut att vara på pickalurven  *S*


Ska ta bilder sen, på vagnen & på stöldmärkningen, så man har dokumenterat. Såå... Lås vagnarna & märkt dom, annars kanske ni inte har lika stor tur som jag hade!

Kommentarer
Postat av: Maria

Tack för tipsen!



Somsagt, hur korkad får man vara att stjäla från samma dagis? Jag tycker det var bra gjort av dig att gå på och ta den!

2008-09-04 @ 16:57:25
URL: http://mimmimarias.blogg.se/
Postat av: millan

men gud vilken sjuk människa! tur att du "såg" vagnen och kunde ta den tillbaka.

2008-09-04 @ 17:57:59
URL: http://metrobloggen.se/angelinasmami
Postat av: lollo

jag åker med lufthansa o sas...jag hade fan behövt två bagage...varför har just dom så? :P vet lixom inte va ja ska ta bort..de hjälper ju inte direkt å ta bort 2 linnen, dom väger ju inte 2 kg direkt..haha

2008-09-04 @ 18:00:52
URL: http://louise1.blogg.se/
Postat av: ♥Blondiie♥

jäklars vilken tur du hade!

varför gör inte personalen med en anmälan? specielt om hon missbrukar!

kram på dej å grattis du hittade igen

2008-09-04 @ 18:12:52
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: lollo

men shiiiiit vilken jävla morsa..sno en vagn på samma dagis..hur smart får man va =/ =/

2008-09-04 @ 18:17:47
URL: http://louise1.blogg.se/
Postat av: Mezzie

Åh vilka jävla idioter det finns! Hmmm NU måste jag med fixa vagnslås sen när min lille börjar på dagis! Fan att människor kan MED Att ta från små barn!

Gaaah,hade blitt tokig och faktist hade jag nog banne mig gjort samma om det hänt mig!

Kram

2008-09-04 @ 19:32:11
URL: http://mamatill2.blogspot.com
Postat av: Elle

Anneli, som jobbar på kvantum, säger att dom inte ens säljer vagnar där....

2008-09-04 @ 23:06:10
Postat av: joline

men gud vad är hon för nån sjuk människa??? snor en vagn från ett barn och på samma dagis. =S och sen använder den oxå. gud va sjukt...



hur kan man stöldmärka???

jag är oxå ensam med 2 barn på heltid..

kram j

2008-09-04 @ 23:18:21
URL: http://jlns.blogg.se/
Postat av: joline

men stackars barn att bo med en missbrukare? =/



jaha vad häftigt, men då blir det ju svårare att sälja vagnen sen ju.. men ska kolla upp det där..vi har 3 st vagnar nu. varav en syskonvagn.. och inte är det billigt med vagnar heller..



2008-09-05 @ 09:00:06
URL: http://jlns.blogg.se/
Postat av: Lollo

tack för tipset :D

2008-09-05 @ 12:49:28
URL: http://louise1.blogg.se/
Postat av: Elle

Jag har läst alla artiklar på exressen nu, helt skadat.

Man kände knappt igen henne från bilden tagen på karsudden, hon har gått ner i vikt!

2008-09-08 @ 08:19:51
URL: http://norpan86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0