Häjch, schena igen

Hittade orden jag skrev som han säger, tydligt eller inte, men som man iaf förstår. Blogg.se har strulat som tusan i några dagar, så det bidde nåt skumt när jag skrev.

Han har även börjat med
Schå (Så)
Enna ( Vänta)
min mamma
minna (min)
itta (sitta)
åja (sova)
nenås, diås (smörgås)
 ninna ( min napp)
icka (dricka)
koka (smaka)
Sisa (Flisan)
Ia (Pia, Flisans farmor)
schen (sen)
Pubbe (Tobbe, en kompis son)
Memmi, Memmil (Emil, kompis son)
tätta (klättra)
akan (vakna)
bada
tatta (trappan)
kucka (trycka)
uss (buss)
nähä
jaha
aha
nej
ja
yss (tyst)
schh (& sätter fingret mot munnen)
ninna (månen)
mä (men, mäh)
ajjaj
ajje
uta (sluta)
bompa
sik (musik)
öja (blöja)
änne (tänder)
shäck (Shrek)
offe (vovve)
pöppa (öppna)
äng (stäng)
ojsch (oj)
mö (smör)
 bäpple (äpple)
 sunka (funka, funkar)
pampa (lampa)
titta
kolla
hejja (hej då)
 kinka ( vinka)
keka (leka)
tänna (tända)
äck (släck)
kacka (knacka, banka)
pubba (strumpa)
söss, sössa (mössa)
 blä
kacko (traktor)
 fipa (flygplan)
opa (grävskopa)
ölla (stövlar)
ocka (dockan)
ba (bra)
gucka (gurka)
ma (tomat)
pappa
fån (telefon)
öja (tröja, öga)
säsa (näsa)
bibbi (Pippi)
puka (pulka)
nö (snö)


Sen kan han prata meningar, med en massa obegripligt innehåll  *S*  Tur att man fattar vissa ord, hans gester & ansiktsuttryck.   :)  Kan man inte, så får man be honom visa.


I tisdags var jag med brorsans ex J & deras son Viktor på Pernillas Klädförmedling en sväng. Stod & kikade på kläder medan ungarna lekte i lekhörnan.

Sen hördes världens vrål & gråt & det var förstås Charlie. Han hade ramlat utanför i korridoren & slagit sin panna, som vanligt. Han hade världens bula på en gång & som den växte... Stod ut säkert 2-3 cm från skallen :(

Han är ju sån som blir röd om man drar lite hårt eller tar tag för hårt osv, fast det försvinner efter några minuter. Tror det kallas blodallergi eller nåt, men när han slår sig, då ser det alltid värre ut de första 10 min.

Bulan gick iaf ner sen ute i kylan, men den är fortfarande stor & missfärgad. Försökte fånga min olyckskorp på bild, men det är svårt tom med sekvenstagning  *S*


Bulan syns inte så tydligt där, men det gör den i verkligheten...



Bara mitt ben som försökte stoppa honom från att smita  ^^

Kommentarer
Postat av: Elenore

Oj vad han pratar på bra!

2009-02-13 @ 08:55:21
Postat av: Anonym

sötnosen!!så stor han blivit..IGEN..ha ha...

2009-02-13 @ 14:04:43
URL: http://viktoriafilosoferar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0