Sportlov med massa snö

Här har det snöat på bra sen igår. Det snöar fortfarande, men nu blåser det oxå :(

Imorgon åker vi till mamma & hälsar på, första gången sen i somras :)

Charlie tjatar om flygplan hela tiden  *S*

Ska kolla om man får fota inne på flygplatsen & i planet, vore kul att ha några bilder att visa honom sen eller tom filma :)

Senare idag ska han klippas, han har så himla långt hår nu. Eller klippas, trimmas rättare sagt  *S*  Ska dock göra lång mohikan, bara för att han alltid gosar i virveln & den sitter längst upp i bakhuvudet.

Läste hos Lady Dahmer att man kan göra sin egna suveräna bodyscrub, till väldigt lågt pris egentligen ;)  Eftersom mina händer, speciellt högerhanden är helt förstörda av vädret (sen är jag torr i huden naturligt, liksom mina barn), så tänkte jag prova.  Man ska ha olivolja & strösocker, men jag harde naturligtvi ingen olivolja kvar, så jag tog badolja & socker...

Funkade iaf bättre än ingenting & det blev en himla skillnad, men jag har så mkt sprickor, sår & sjukt torra partier, så allt försvann inte. Man får nog skrubba några gånger, med rätt olja  ;)

Ska göra en handskrubb på mamma när vi är där, hon får likadant som mig på vintern :)

Ska faktiskt ta & prova på resten av kroppen senare.

Igår städade jag & Flisan övervåningen, men badrummet är dessvärre kvar. Jag är bara glad att vi kunde samarbeta & att hon städade. Senare idag ska vi ta nedervåningen.

Imorgon bitti ska jag tvätta & sen börja packa....

I fredags rånades handelsbanken här nere & jag hade tänkt skriva om det senare då på kvällen, men orkade inte.
Grejen är att rånarna körde förbi mig när jag var på väg till dagis, men jag visste inget då, inte förrens 10 min senare...

Snacka om att rykten spreds på en gång....  De snackade om en grön bil, men nej. Den var svart & det var en jeep, precis som jag sa till polisen på polisstationen...

För inte fanken fanns det några radiobilar i kommunen då inte  *S*

Igå köpte jag aftonbladet & fick se bilder som boende i närheten av banken tagit. & Vad var det för bil på bilderna? Jo, en svart jeep & de var maskerade som jag sa till polisen, men jag såg inte så noga, såg bara att föraren var täckt i ansiktet & tänkte på gammal moppehjälm eller flygarhjälm med googles eller skidglasögon. Han hade rånarluva med skidglasögon..

Dock såg jag bara 2 i jeepen, men såg aldrig passageraren.

Så, ni som inte trodde mig, up yours ;)

Kommentarer
Postat av: Elenore

Helene, du hamnar då alltid mitt i allt action! ;)

Bodyscruben visste jag, det fungerar faktiskt riktigt bra!

Å vad skönt att Flisan hjälpte till, vilken skillnad det måste göra. :D

2009-02-23 @ 08:04:36
Postat av: vickan

försöker men de är som om han emellanåt vägrar allt icke flytande, ringde lill-marie på BVC hon sa att de får sånna perioder,bara för att de KAN ?? igår åt han ist 3 burkar (stora) 2 portioner gröt och 3 st200ml flaskor. Lutigt det här ha ha..:-D



visst är det härligt med snön oliver ska få åka pulka idag :-D!



kram på er

2009-02-23 @ 09:10:59
URL: http://viktoriafilosoferar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0