För oss torrbollar

Jag & mina barn är av naturen väldigt torra i huden. Jag har provat alla möjliga salvor,lotioner & krämer, med & utan recept.

Inget har varit speciellt bra eller så har det kostat en massa pengar.

Nu under vintern har mina händer sett förskräckliga ut... Jag har stora händer, men de har verkligen sett ut som en grovarbetares,sår, sprickor, flagnande hud & röda torra partier...  Det har svidit & gjort ont....

Läste i Lady Dahmers blogg om billig & hemgjord scrubb (olivolja & socker) så jag provade, fast första gången med barnängens babyolja... Hade ingen olivolja hemma heheh :)

Satt säkert 30 min & skrubbade. Det var rätt skönt, men när jag skulle skölja av händerna, hujedamej!!  Det var läskigt, händerna var inte bara snorhala, de kändes inte som de tillhörde min arm ens :(

Den känlsan gick över efter en liten stund. Dock blev det inte så jättestor skillnad, men jag kunde inte förvänta mig så mkt iom att jag var så torr & torrsprickorna var rätt djupa...

Körde en repris hos mamma på sportlovet, fast då köpte jag olivolja till henne. Resultatet blev detsamma, vilket gjorde mig lite besviken...

Stod på vår Ica Kvantum här i Nynäshamn på babyavdelningen & kikade på olika salvor & lotioner.  De hade nedsänkt pris på Natusans produkter....  Testade Natusans naturals, både Intensive (tuben) & moisturising lotion (flaskan i mitten, dvs den gröna)



Hör & häpna! De funkar!  Jag använde krämen några gånger om dagen på händerna & på en gång blev det skillnad. Några dagar senare var jag fortfarande len efter handtvätt, diskning osv trots att jag glömde smörja in mig ibland efter.

Började smörja in min övriga kropp med lotionen samt Charlie. Han har haft väldigt torra lår & armar + att hans molusker spridit sig över hela kroppen när det uppstått mikroskopiska sprickor.   Nu är även mitt troll len & mjuk i huden & honom har jag smort in kanske 4 ggr sen jag köpte flaskorna för snart 1 månad sen.

Ska ge mina hälar lite behandling oxå. Jag skrapade alltid bort död hud under fötterna när vi hade badkar, men efter att ha varit badkarslös i 2 år så har fötterna sett förjävliga ut på hälarna med torra sprickor.... 

Kommentarer
Postat av: Elenore

Vad skönt att höra! Jag använder Natusans duschtvål med barnolja i när jag tvättar Tim, det har varit bra hela tiden med honom, han är aldrig torr men han kanske är så av naturen.

2009-03-25 @ 07:14:28
Postat av: LOUISE

jaha va kul att ni hade skoj :D Jag ville oxå åka dit nångång =)



ja dom kan va riktigt envisa ibland..kan ju bli lite jobbigt. Fast Leo har faktiskt aldrig trotsat emot när jag varit med..Men de kommer väl de oxå :P

2009-04-05 @ 21:51:00
URL: http://louise1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0