Förlåt, förlåt, förlåt!

Jag har varit rätt låg till & från, så jag har inte orkat blogga. Har jag inte varit låg så har jag inte haft tid...

Det är så mkt jag kämpar med & mot just nu & för varje steg jag lyckas kämpa mig framåt, så är det nåt eller nån som puttar mig tillbaka 3 steg...  Men jag ser ljuset i tunneln, även om det är långt bort :)

Vi lever iaf & mår rätt bra alla 3. Charlie hade magsjuka igår & spydde hela dagen, trots att han envist svalde spyorna & skrek nej nej nej  :(     Först trodde jag att han reagerade på sin penecillin han fick i fredags (mot inflammerade molusker), men då hade det itne tagit så mpnga timmar innan han började kräkas & då hade väl mat & allt kommit upp. Nu var det bara vätska hela dagen, som tur var.

Han blev bättre sent på em, då tjuvade han en limpmacka från köket & mumsade i sig, medans jag lagade till en enkel pasta röra med lök, bacontärningar, kryddor, creme fraiche & makaroner. Det blev rätt salt, men makaronerna neutraliserade saltet.

Då kom min lilla gosse & skulle ha min mat oxå. såg det som ett gott tecken & tyckte att vi kunde chansa.. Så han fick makaroner med lite sås, utan lök & bacon.

Hade kokat vätskeersättning på morgonen, men den vägrade han dricka, så han fick fanta utblandat med vatten hela dagen. Han blev mkt piggare & gladare efter makaroniröran, så saltet i hans lilla portion gjorde uppenbarligen gott med all vätska & socker från hans specialdricka :)

Han var superlös en gång efter det, men sen har det inte varit nåt mera alls. idag har han haft si & så med aptiten, han har ätit bra med allt utom middagen.. Den passade väl inte hans smaklökar *S*

Flisan höll sig borta hela dagen igår, men vi är redan smittade, men om det bryter ut är en annan sak.

Pussar & kramar till alla :)

Kommentarer
Postat av: Elenore

Uach, Tim kräktes pyttepytte lite inatt, varför vet jag ej..

2009-03-16 @ 07:00:53
Postat av: Nicklas

Jag överlevde "Kniv-attacken" och slapp thai-fängelse !

Så nu börjar vi om på noll då. :/



Summerat : Knivhugg rygg/skuldra 5cm brett och 8cm djupt inte räknat hur många stygn ännu, huggen i huvudet sytt 9stygn.



Kommer skicka ett mera utförligt mail när jag får tillgåg till min dator igen.



Saknar er och Kramar till er alla !!! // Nicklas

2009-03-17 @ 18:17:11
Postat av: Ninnie

Jobbigt med sjukdomar... Kämpa på! kram

2009-03-18 @ 10:32:59
URL: http://ninnies.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0