Slödag

Har egentligen bara slöat.
Var i väg till affären & köpte lite fika & en glass till Flisan. När jag kom hem hörde jag vattnet skvala ifrån köket. Flisan stod & diskade,den lilla sötisen :)  hon orkade inte diska allt, med hon hade tagit mer än hälften av disken & alla bestick, så jag blev glad. Inte så stor disk, men hon förtjänade verkligen glassen :)

Känner mig lite ur gängorna. Jag som annars brukar sitta framför datorn då & då sitter knappt framför den alls längre. Skulle hellre vilja fixa klädkammarna & skrubbarna, men Flisans klädkammare rör jag inte om hon inte är med. Lika bra att sortera ut det som är för smått & som hon aldrig använder,så man kan få ordning på röran.

tyckte det var rätt bra ordning när vi just flyttat in,tills morsan dåvarande gubbe rörde om bland verktyg mm när jag låg på sjukhuset :(


Sindys nya ägare ringde idag. Hon & den nästan jämnåriga katten har börjat leka i samma rum,så när som helst kommer de leka med varandra :)
Medan vi pratade la sig hennes katt Molly i handfatet i det andra badrummet som hon brukar. Helt plötsligt gick Sindy in där, så vi satt & lyssnade (jag genom mobilen) ifall det skulle bli bråk. Det slutade med att Sindy låg på toalocket mot Molly & båda somnade eller så.. rätt kul faktiskt :) De kommer nog ligga & mysa ihop snart oxå :)

Charlie har börjat låta jätterolig när han är lite missnöjd & han gör nåt tokigt med tungan inne i munnen. Måste ta kort på honom när han gör så nån dag :)

För några veckor sen hittade jag panelen till Charlies gåstol på samma ställe där jag köpt gåstolen. Då fanns den inte eller ens med, men nu har han den :) Har nu betalat 185 kr för den, lite väl dyrt med tanke på att panelen egentligen tillhör stolen & att stolen var rätt smutsig & hjulen fulla med hår (tog ca 2 timmar att rensa bort), men gud så skoj ungen har :)

image65

Nu når han ner ordentlig med fötterna på golvet & har lärt sig att gå sidleds,så nu backar han inte bara   *S*  Snart lär han sig nog att ta sig framåt oxå, men vi har det lite trångt,så har jag tur ,så dröjer det iaf nån vecka :)

I babysittern gungar han för fullt & ger ifrån sig små glädjetjut,vilket brukar förvåna honom, men det så kul att se :)
image66

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0