Vilka snälla kommentarer :)

Tack till Lena & Viola för de snälla & uppmuntrande kommentarerna :) 

Jag tycker det bara osar gnäll ibland när jag skriver, men jag gnäller nog av mig mer till vänner i tele än i bloggen. Vissa saker vill jag ju faktiskt hålla för mig själv ^^

Det är klart att det är tufft många gånger att vara ensamstående, jag har ju ändå valt att behålla mina barn när jag blev gravid, jag valde att gå ifrån min dotters pappa när han fick en allvarlig psykos som höll i sig väldigt länge (hade säkert försvunnit snabbare om han inte börjat punda när jag gjorde slut) & jag valde att behålla min son trots att pappan krävde att jag skulle göra abort (uppmuntrade honom att ta jobbet i Thailand & vi var aldrig tillsammans, bara lekte lite...).

Jag har haft hjälp ofta en period när min mamma bodde några mil från mig för många år sen & av min pappa & hans familj, men sen syrran fick sin son,blev det mer sällan från pappas sida & jag vill inte tränga mig på mer än vad jag gör.

Hade stödfamilj ett tag, men det funkade inte. Familjen gjorde inte vad de var anställda för & vägrade ändra sina regler ens en gnutta när Flisan var där,så hon började få magvärk & extrem hemlängtan,så då avslutade vi det.

Har haft en pojkvän som hjälpte mig lite med Flisan, han kunde typ läsa godnattsaga för henne ibland, men mycket mer än så har det inte varit egentligen.

Mina barn är ju mitt ansvar, men visst skulle det vara skönt att få lite avlastning ibland.

Men när det verkligen behövts hjälp, tex när jag varit på sjukhus pga operation, sjukdom eller förlossning, då har jag fått bra hjälp,speciellt av pappa & min låtsasmamma. Då har de inte tvekat & det känns ju bra :)

Tänk att ha ett badkar, ha barnledigt några timmar, storstäda,lyssna på hög musik, tappa upp skumbad & glida ner,känna hur de spända musklerna börjar slappna av, känna doften av skumbadet, koppla bort alla ljud utom musiken & bara njuta :)

Undrar om jag ska fråga nån kompis nån dag om jag får låna deras badkar nån dag...

Kommentarer
Postat av: Viola

Helt rätt av dig att behålla barnen, och gå ifrån killen som inte mådde bra! Förstår att de är tungt för dig. Måste bara säga det igen, verkligen starkt av dig!!

2007-11-26 @ 18:06:23
URL: http://viola1.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0