Godmorgongrus & babykonsert i kyrkan

Kom i säng rätt sent, så jag snoozade ett X antal ggr imorse. Sista gången råkade jag stänga av larmet, så jag satte nytt larm kl6.35, men vaknade 7.25 av Flisan.. Tur att hon har sovmorgon.

Hon ville inte ha nån frukost, hon var mätt sen igårkväll sa hon. Hon skulle prompt med den bussen hon brukar ta på morgonen, trots sovmorgonen. Ibland vill hon inte iväg alls, men idag ville hon iväg så fort som möjligt.. Lite konstigt men ja ja.. De har gympa nu direkt, så jag hoppas hon kom ihåg att packa ner gympaskorna.

Jag sov rätt bra & Charlie vaknade en gång tidigt på morgonen & var hungrig, så han fick som vanligt hoppa öer & lägga sig hos mig & fick tutte, sen somnade vi om tills väckarklockorna ringde.

Idag ska vi till babycafét nu på morgonen. Det är babykonsert i kyrkan & eftersom vi bara gått till babycafét 1 gång & då var vi i den vanliga lokalen i församlingshemmet, så ska det bli skoj att gå in i kyrkan på konsert :)

Jag är inte troende, men jag har respekt för andras tro & för tex kyrkor & så. Jag känner konstigt nog vördnad, varför vet jag inte, men det kan bero på hur jag växte upp? Växte inte upp med troende, men fick lära mig att respektera de äldre & i skolan var vi i kyrkan vid tex skolavslutning osv.

≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞≈∞

Solen lyser in genom vardagsrumsfönstret. Har bott här i 7 månader nu, men har ännu inte hunnit göra iordning allt. Ser hur jävla äckliga fönstrena är... Helt sjukt!  De kan inte ha skurats på minst 1 år. Fattar inte att städningen gick igenom besiktningen.

Under sommaren, ju mer & starkare solen lyst, så har jag sett mer & mer skit från förra hyresgästerna. Har fortfarande inte fått alla lampkontakter fixade & fastighetsskötaren ville inte byta ut dom, för det var så krångligt. Det är en annan historia, men om mina fönster är skitiga, då kan ni nog föreställa er hur det ser ut i mitt lilla kök... Finns ingen fläkt eller ens utsug. Har en liten ventil, på andra sidan köket.. Där gör den mkt nytta....

Skulle öppna lilla fönstret (ovan köksfönstret) i somras & det var så äckligt flottigt! När solen lös in i ena skåpet där jag förvarar porslin & glas, så syntes märken efter hur de hade haft deras porslin... Har skjutförrar till skåpen som är tröga. Fastighetsskötaren sa att jag skulle valla med stearin, vilket jag gjorde.. VAd hände? Jo, det lossnade massa flott i spåren.. inte undra på att det var trögt, det var ju massa skit där!  *grrrr*

Efter babykonserten ska jag putsa fönster har jag bestämt. Fast de kommer bli skitiga & randiga så fort det regnar igen. Vi har plåttak, men balkongen är ditsat för några år sen & det skulle nog behövas silikon mellan taket & väggen... det rinner ner rätt fint på fönstrena ändå  :(  Allt blir blött på balkongen & det är mindre skoj...

Uscha vad gnälligt det blev  *S*

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Det är nackdelen när solen lyser, man ser hur fönstrena ser ut :/
Ha en bra dag!

2007-10-08 @ 08:36:18
URL: http://www.livetuppochner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0