Tröttmössan är på

Är rätt seg. Ungarna sover, Charlie slockade vid bröstet & får ligga i soffan en stund till & Flisan somnade på Charlies stora täcke på golvet med en fleecefilt över sig.

Hon var på disco ikäll med sin beundrare P & sina tvillingkompisar.
Hon hade en annan kompis här idag som klippte klorna på Flisans kanin, nåt varken hon eller jag kan göra. Är livrädd att hon ska sprattla till för mkt & bryta ryggen eller att jag ska klippa för långt in... Dessutom blir jag lite nerövs.. Katter är enklare, förutom vår buskatt då...

Charlie rullade från rygg till höger & vänster sida idag för första gången, när han väntade på att badbaljan skulle vara fylld. Sen vände han sig till vänster här nere på täcket. Mamma är stolt :)

Charlie har blivit 5½månad ( 4 egentligen ) & har tredubblat sin födelsevikt... Nu ligger han mitt på normalkurvan för aprilbarnen, dock är han lite kort än. Han väger mest av de 4 barnen i mammagruppen. De är födda mellan mars-maj & är normalburna. Han är den enda prematura, så jag har verkligen rätt att skryta tycker jag :) (Min mjölk är greeeeat, som Tony tiger från Keloggs skulle sagt). Senaste bvc besöket vägde han 7615gr & var 64,5 cm lång. När han föddes vaägde han 2365gr & var enligt papprena 42 cm lång, men 19 dagar senare var han 47 cm lång, så jag tror mera att han var ca 45 cm lång när han föddes.

Han hatar att ligga på mage, men älskar att sitta & stå.
Han babblar för fullt, bubblar med saliven, gurglar, lyfter & dra i babygymmet, gnager ofta på sina bitringar & dregglar till tusen, sprattlar med armar & ben, lyfter rumpan & slänger med benen, vilket inte ser klokt ut, försöker sätta sig upp i babysittern, skrattar som en tok när jag sjunger "That's the way Ah ha ah ha, that's the way I like it", skrattar när jag sätter ihop händerna en bit ovan hans mage & sprattlar med fingrarna & säger killikill... Han vet vad som komma skall ^^ Är så trött, så jag minns nog inte hälften av allt han kan nu :)

Han är fortfarande världens snällaste bebis, men ammar fortfarande med 3 timmar från amnings början till nästa amning... Han ammar i 1-1½ timme, så jag har inte mkt tid på mig att göra annat. Han sover endast på dagtid om jag ligger bredvid i sängen eller om han ligger i vagnen på promenad... På nätterna sover han bra, ibland vaknar han tidigt & vill ha tutte, men på senare tid sover han hela natten & vaknar efter att klockan ringt.

Flisan har fått problem i skolan igen. Hon har ofta ont i magen pga vissa lärare & elever, så jag sak skriva ett brev till hennes kf imorgon om situationen & att jag inte accepterar saker som hänt.. Jävlar om det ska fortsätta... Orkar inte skriva vad det rör sig om nu, men jag kallar det mobbning. Annars går det nog rätt bra ändå för henne.

Hon fick busskort av mig i början på veckan, dels för att komma iväg till skolan i tid & dels för att det är mörkt på morgnarna & mörkare blir det... Hon har en bra bit dit,så det känns tryggast om hon åker buss.

Hennes pappa har fått egen lägenhet här nere, så hon ska börja vara där ibland när hon vill & hälsa på. Han har fått en grymt mysig lya, så jag hoppas att han håller sig ren nu.

Charlies pappa har hört av sig för nån månad sen efter mer än 8 månaders tystnad. Vet inte vad han vill egentligen, han hade fått mail från familjerätten här & ville väl tala om det, men han har inte frågat om Charlie & jag har inte sagt nåt heller. Han ska få ett dna-test skickat till svenska ambassaden i thailand. Sen ska jag & Charlie testas. Han kommer stanna där nere till årets slut står det i hans resedagbok, men jag hoppas han stannar längre. Jag är nästan säker på att han kommer ställa till en massa bråk & göra livet surt för oss om & när han kommit tillbaka till Sverige (Hemska tanke!!).

Såå.. nu har jag skrivit lite om det jag kommit på.. nu är det dags att ta upp barnen & sussilera :)


Charlie 10 dagar
image1

Charlie 10v & storasyster
image2

Första leendet på bild, 3 månader
image3

Söta syskonen, början på augusti.
image4

Flisans självporträtt
image6

Charlie 5 månader
image7


Natti natti :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0