Tröttmössan sitter fastklistrad

Har varit så hemskt trött i mer än 1 vecka nu..  Hann iaf fuskstäda i fredags innan första tjejen kom. Hon blev jätteförtjust i Snuttan (kaninen) & vi skulle ta ut henne i sele så hon fick träffa tjejens hankanin, men Snuttan blev så stressad, så vi tog in honom medan hon satt i sin bur. Det gick jättebra, han skuttade omkring i hennes rum & de tom pussades genom gallret & hon bröstade upp sig & gned sig för att sprida sin doft :)

Tjejen stack efter ca 1 timme.

Ca 40 min senare kom nästa tjej för att kolla på Sindy (katten). Hon hade med sig en kompis & hon blev helt galen i Sindy,som verkade galen i sin nya mamma. Sindy gosade med dom båda & slutade goset med att busa med sin nya mamma. Flisan blev lovad att vi ska få åka dit sen & hälsa på & nya mammam har både ringt & messat om hur det går, så det känns jättebra :)

Fast visst är det tomt... Höll på att köpa kattmat på affären igår.. Öppnar toadörren på nedervåningen & hojtar när ytterdörren öppnas.. Gamla vanor försvinner tydligen segt..

Jag var tvungen att skura buren & kattlådan, lite äckligt annars.. Dock användes ju buren & lådan efter,så deras dofter fanns kvar. Men kattlådan ville nya mamman inte ha,hon har redan 2 st, men Sindy har ju alla andra saker med + en handduk som jag,Flisan & Charlie legat & svit på i några dagar.

Jag har mest slappat under helgen. Har varit så hemskt trött. igår var jag över till Sofia & fikade. våra bebisar var inte så intresserade av varandra denna gång heller, men det kommer väl :)

Nu vaknar väl herrn i huset..  Han gnyr lite..
Inatt vaknade han & trodde att han skulle få vara uppe hahahah! Han blev jätteglad i sovrummet & tjöt av skratt & bubblade,så Flisan börade röra på sig oroligt. Sen blev han sur som citron.. Gav honom nappen, men då blev han jättearg.. Gav honom bröstet, men det hjälpte inte riktigt heller, så jag sov dåligt inatt.. Han höll på sådär några ggr, sen på morgonkvisten gav jag nappen igen & då somnade han. Tokiga unge :)

Hepp, han somnade visst om.

Skulle ju åka på dagskryssning med ungarna, men vad sjutton, gå upp kl 5,stressa till tåget som går 05.36, riskera att Charlie blir hungrig & skriker innan vi är på tåget, sen stressa hela vägen till båten & sen sitta utan hytt flera timmar.. nää.. Jag måste få min middagsvila,annars kommer jag inte funka ordentligt på eftermiddagen.. En hytt, den billigaste,kostar på Viking Lines dagskryssning 300 nånting.. Ehh, näää tack...
Nästan alla andra kryssningar är slutsålda eller har bara svindyra hytterkvar eller så kan man nappa på nåt billigt erbjudande,MEN då måste man vara 2 vuxna minst....  *morr*

Jag tror att jag är för trött för detta... tror jag ska kika lite på PB & sen sussa..

Kommentarer
Postat av: Sara

Va skönt att dom fick nya hem :-)
Har själv haft katter som jag inte kunde ha kvar, men ingen ville ha dom så jag blev tvungen att gå till vetrinären

2007-10-30 @ 07:44:53
URL: http://aslundkarppinen.blogg.se
Postat av: Nina

Vad bra att kissen fått ett nytt hem nudå =) Har försökt tjata lite på min moster som jag numera bor med, vill verkligen ha en katt, men hon är inte så pigg på det.. Grannkatten kommer insläntrandes ibland, men det är ju inte samma sak som en egen =/

Kryssning låter kul! Själv ska jag fira jul i Finland så en liten tur på havet ser jag fram emot!

Kram

2007-10-30 @ 09:23:26
URL: http://liiiiten.blogg.se
Postat av: Mia

Härligt härligt att det löste sig sååå bra med djuren!

Lite väl dyrt med 300spänn för en dagskryssning så bara. Det är väl dessutom extra utöver det ni redan betalt för resan i sånt fall?!

2007-10-30 @ 19:39:45
URL: http://woodland.blogg.se
Postat av: Milla

Usch för att gå upp så tidigt och stressa iväg med en liten bebis. Åk på en kryssning där man sover över då?Eller det kanske är för mycket fylla på dom kryssningarna?
dina barn är jättesöta =)

2007-11-02 @ 00:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0