God morgon :)

Vaknade innan tuppen idag.. 05.35 med andra ord.
Charlie har sovit gott i sitt rum & sover än. Däremot hostade han rätt mkt ett tag inatt när jag hade lagt mig & då var jag tvungen att springa in & kolla & vända lite på honom.. 

Det känns vemodigt, att han nu har eget rum, att han fyller 1 år & att ens tänka på hur jag hade det för 1 år sen...

Jag orkar inte skriva så mkt om det nu, men jag kände mig rätt utelämnad på sjukhuset. Jag fick väldigt få besök, men de som värmde mkt var inte från mina vänner IRL, utan från de killar jag lärt känna på DC++.

Peter bor i Orminge & han kom glatt över med en påse bullar, som vi mumsade i oss i matsalen/tvrummet :) Han hade dessutom gjort dom själv, det ni ^^

Rogga bor i Köping. Han kom efter att jag varit inlagd 1 vecka & körde hem mig så jag kunde hämta kläder & annat jag behövde, som inte brorsan fick eller orkade åka till mig med. Vi hämtade upp Flisan hos min pappa & min låtsasmamma, så vi fick träffas & mysa en stund :)  När jag kom innanför dörren höll jag på att börja gråta..
Jag visste att Momma (låtsasmamma) & syrran hade varit där & städat lite medan de ändå tog hand om posten & djuren (hade kanin & katt), men jag var inte beredd på vad jag såg...

De hade gjort så sjukt fint, tagit dit blommor, bordslampor, dukar, möblerat om osv!!
blir tom tårögd nu när jag tänker på det :)

Grejen är den att vi flyttade in i lägenheten 2 mars, dagen efter Carro flyttade & 2 dagar innan Leo föddes,men..  Flyttgubbarna tog hela dagen på sig, dvs 9 timmar att fixa 4 vändor, som skulle tagit hälften av tiden egentligen. De hade dessutom ställt precis ALLT på nedervåningen, i vardagsrumsdelen... 

Soffan stod mitt i på högkant, kartonger & säckar längst in & möblerna runt..

Jag höll ju på att flyttstäda det sista & ta hand om djuren, så jag hade ju inte en aning...  Det blev en chock...

Jag fick knappt någon hjälp att fixa till lägenheten, det tog lång tid att ens få det någorlunda beboligt.
Just då hatade jag att jag inte kunde bära...

HAde alltså fortfarande kaos här,mer eller mindre, så min tacksamhet för vad Momma & syrran gjorde, den är fortfarande stor :)

Dessvärre såg det inte ut så när jag äntligen fick komma hem med Charlie, men att berätta om varför, det måste jag tänka igenom om jag verkligen ska berätta... Det blir att utelämna en person & dennes problem & det är inte alltid folk förstår... Alla har inte empati..

Strunt samma...  Jag vet iaf att vid den här tiden på morgonen, så var jag redan vaken, som så många andra dar av min långa vistelse på Huddinge sjukhus.

Frukosten brukade inte serveras förrens vid 06.30 eller om det var 07.00.  JAg hade beställt tv på rummet, så jag låg ofta & väntade på frukosten & tittade på tv under tiden, efter min morgonkaffe & cigg. (ja, jag rökte under graviditeten, men hade iaf dragt ner kraftigt. Kan inte påstå att mina försöka att sluta kan räknas som att sluta, mer som uppehåll)

Jag besökte ofta Pressbyrån, men ännu mer efter Charlie fötts & jag hamnade på smavården.. Där betalade man maten själv & jag hade inte så mkt val.. Undrar hur mkt pengar jag betalade på Pressbyrån  :( Säkert 2000kr :(

För exakt 1 år sedan hade jag inga stabiliserade värkar, jag hade värkar till & från nästan varje dag.

Charlie är född på en onsdag & dagen innan, sa en läkare till mig att de skulle sätta igång mig på lördagen då jag kommit in i v 34+0, OM han inte kom av sig själv innan. Det är alltid standard vid tidig vattenavgång, att sätta igång v 34+0 tydligen. Minns att jag "pratade" med Charlie & sa att "du får komma ut nu, mamma vill inte sättas igång & ha onödiga smärtor, när du kan komma av dig själv" osv...

Tji fick ju jag.. De värkstimulerande åkte jag ju på iaf... Fi fan vad ont det gjorde!! Lustgas är bara skit! MAn blir bara seg i skallen, men framförallt i huvudet. Smärtan är ju kvar  :(

Min älskade son fyller 1 år idag..  Helt sjukt... Första månaderna var tuffa, med allt runt om & de bara sniglade sig fram.. De senaste har gått i raketfart...

Båda barnen sover. Ska ta disken från igår kväll & städa badrummet uppe & duscha. Får se om vi hinner ner till öppna & sjunga idag.. Ska ändå ner på stan & handla presenter & sen iväg & handla till kalaset & göra tårta. Flisan har sovmorgon, hon ska till tandläkaren kl 9 & det var ingen idé att hon gick på första lektionen..

Kommentarer
Postat av: Nicklas

Du måste hälsa Charlie Grattis från mig !!!
Wow redan 1 helt år :)

2008-04-18 @ 06:57:30
Postat av: lollo

åååhh grattis charlieboyy =)

2008-04-18 @ 08:39:02
URL: http://louise1.blogg.se
Postat av: Mahlin

Stort grattis till stora lillkillen!
Hoppas ni får en jättefin dag och trevligt kalas!
Vore trevligt att få se bild på tårtan sen, om du har lust att visa!

2008-04-18 @ 15:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0