Feber & magsjuka

Flisan hade feber i lördags, så hon låg mest & vilade. I söndags var hon pigg & lagom uppkäftig, så för mig var hon frisk. Hon tjatade till sig att få åka & kolla in innebandyträningen hon vill börja på.

Då upptäckte jag att Charlie hade feber, fast den var inte hög & han var som vanligt ändå.

Flisan kom hem & var trött, men inte hungrig. Hon hade bara ätit frukost. Hon mådde fortfarande bra, men gick & la sig lite tidigare.

Igår fick hon vara hemma från skolan, för säkerhets skull. JAg skulle åka & gratta en väninna som fyllt åt & kika på hennes igår 6 dagar gamla son, men hon fick avgöra om hon vågade ta dit oss. Jag trodde ju att febern i Flisans fall var nått tillfälligt & att Charlies feber berodde på tänderna...

Hon tyckte det var lugnt, så vi åkte dit & blev serverade hemmagjord smörgåstårta & lite gräddtårta. Hade jättetrevligt.
Charlie hade fortfarande feber, men Flisan mådde bra.
Hon åt lite dåligt, men jag trodde hon ätit lite för fort & druckit för mkt läsk, då kan man ju få mättnadskänsla.

Skulle åka hem & då säger Flisan att hon mår dåligt. Kollar på henne & hon ser blek ut, speciellt om läpparna. Nåt jag lärt mig är att om hon är blek om läpparna,så kommer hon antagligen kräkas...

min väninna gav mig en påse att ta på bussen, om Flisan skulle kräkas, men Flisasn rapade i hallen 6 mådde bättre. Hon fick tillbaka färgen på läpparna.

Missade bussen med 1 min. Den gick 2 min före just det klockslaget, mot vad min väninna trodde.. Fick vänta på en annan & gick därför in på Konsum & kikade. Flisan fick ont i magen & lånade toan. Hon kom ut efter 5 min & berättade att hon var dålig i magen..

Vi kom hem & Flisan hade börjat frysa. Flisan hade fått tillbaka febern...

De närmsta timmarna sprang hon mellan sängen & toan på övervåningen, tills hon inte orkade springa längre. Då bosatte hon sig i Charlies badbalja med vattnet rinnande, så det blev lite mer badkarslikt.

Hon mådde bättre av det. Lillebror kom förbi här, satt & fikade & så när hon kom ner & knölade ihop sig i fåtöljen. Där sov hon en stund med morgonrocken på. Sen vaknade hon & sa att jag skulle förbereda toan här nere, OM hon måste kräkas. Satte upp hennes hår, öppnade dörren, tog upp locket & tände lampan, utifall att.

Sen gick hon & kräktes...

Brorsan höll på att hoppa ur kläderna av obehag ^^  Flisan mådde iaf bättre efter & hon kräktes inget mer.

Charlies feber håller i sig & han är gnällig tof. Nu har han väckt mig för 3.e natten i rad, flera ggr & vägrar vatten eller napp. Han ska bara ha tutte, vilket är frustrerande. Hans tänder i underkäken skaver & när han småsnuttar..  *ajje*

Han har ratat barnmaten (Han måste verkligen ha ont, matvrak som han är), igår drack han bara halva flaskan med välling..  Hoppas att det är tänderna & att de ploppar ut snabbt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0