Söndag

Nu är det ca 2½ vecka innan Charlies pappa Nicklas kommer hit från Thailand. Om 3 veckor exakt, håller vi på att fixa oss & dona med lokalen. Då är det Charlies dopdag.

Måste berömma mig för att jag varit så hänsynsfull & snäll & skjutit på det för andra människors skull.(som vanligt ska alla andra jämt gå före) Än så länge har jag bara fått bekräftat av 2 personer jag bjudit att de kommer, Charlies gudmor Anna & gudfar Rogga.

Har inte en aning om vad jag ska baka till dopet, men det ordnar sig. Charlie får gå ut med sin pappa & flisan & leka eller med bara sin pappa.

Jag har bara planerat att inte ha nån prinsesstårta, det får bli gräddtårtor med frukt. Sen ska jag göra en laktosfri tårta med frukt för min systersons skull. De är itne riktigt säkra på laktosallergi eller intolerans, men han blir grymt dålig i magen av laktos tydligen. De väntar på läkartid om jag inte minns fel.

Flisan var ju hyperkänslig mot laktos sista veckorna innan hon skulle börja ettan  bara för att hon var så nervös, hon hade mkt ont i magen när hon drack eller åt nåt med laktos, så vi körde laktos fritt här ett bra tag & sen testade hon att dricka vanlig mjölk i skolan, vilket gick bra. Sen dess har hon inte haft så mera, som tur är.

Idag är jag trött. Försökte få Charlie att somna om efter vällingen imorse, men jag visste att det var lönlöst, han måste få leka av sig en stund först...

JAg la mig på soffan & slumrade & han lekte järnet, hittade kexpaketet Flisan glömt framme, antagligen på datorbordet...

Nu är det smuligt här ^^ HAn blev väldigt glad när jag erbjöd honom saften. Gissar att han var vääääldigt törstig ^^

JA, jag gav honom saft. Han dricker extremt dåligt nu om han får vatten, så då blir det saft. Hellre att han får i sig socker än att han torkar ut. Men, han dricker vatten oxå ja, men väldigt dåligt, därav den onyttiga lösningen.

Nu är herrn trött, så jag ska lägga honom på soffan en stund.

btw, har ni uppmärksammat det underbara vädret?  ;)


Kommentarer
Postat av: Blondiie

Jag har alltid hatat vatten, sen jag föddes, alex har älskat det, och än idag älskar han vatten, Emelie törstar hellre ihjäl än att dricka vatten så hon får saft vad alla än säger, hellre hon får vvätska i sig å drikcker än att hon får vätskebrist.

E sååå trött på komentarer som " e hon ordenligt törstig dricke rhon" jag gör inte, så varför kslal hon?

kram

2008-06-15 @ 10:40:29
URL: http://blondiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0