Vims i stockholm

Var till Stockholm för att köpa en Sveamössa till flisan. Lovade henne en om hon fick bra resultat på matteproven & engelsk förhöret samt kämpat bra med pluggandet. Dock fick hon reda på första matteprovet i måndags & det var dagen efter. Hon fick inte veckobrevet förrens då. Annars får de veckobrevet på fredagar, men hon var ju hemma då pga huvudvärk. (Får ej i henne feber & smärtstillande)

I tisdags hade hon ännu ett matteprov, som hon fick papper om i måndags, men hon har ju bara kunnat plugga till ett prov i taget liksom engelska läxan idag.

Matten har hon strulat med, men även kämpat, men precis som med engelskaförhöret idag, så har hon fått hjärnsläpp & inte kommit på rätt svar osv förrens proven eller läxan inlämnats... 

Vet att hon har känt press från både mig & läraren, men hon har nog pressat sig själv mera & då är det inte ovanligt med hjärnsläpp...

I vilket fall som helst, hon har, trots strulande, kämpat på bra & lyckats få mer rätta svar än förut, men läraren är ej nöjd ännu. Hon har haft en period där hon totalvägrat plugga & jag kan inte bråka med henne hur mkt som helst, Charlie blir ju förstörd av massa bråk & smällar i dörrar osv. Nu vet hon dessutom att det blir pissjobbigt att komma tillbaka, så jag är övertygad om att hennes VägraPluggaPeriod är över.

Vi åkte med hennes kompis osm bor i samma trapp som Flisans snart 5åriga kusin.

Var på rätt gata, Drottninggatan, men Issa trodde vi skulle på andra sidan Centralen, så vi gick dit & fick till slut reda på att jag hade rätt från början & att vi varit på rätt gata & på rätt sida  *S*

Jag hittar verkligen inte i Sthlm, har lokalsinne som en guldfisk, så jag är där kke 1 gång vartannat år & irrar omkring...

Flisan ville ha en röd mössa, men det fanns inte längre, så hon fick nöja sig med en rosa. Issa köpte en likadan, men hallå, 150kr???  Kunde fan köpt en enfärgad billig & fixat Svea trycket själv för mindre än 50kr...

Charlie har varit värsta lugna bebben, som vanligt, men idag var han lugnare än vanligt  :)

Vagnen håller på att falla sönder sedan tjejernas stöldlek, nu är det ena "kugghjulet" till bromsen på däcket som lossnat( ! ), så den går inte att bromsa ordentligt. På andra sidan är bromsen oxå paj... Inte kul med andra ord..

Har ringt Babyland i Haninge hur många ggr som helst, men de svarar fan inte på verkstan... Vill ju veta vad det kan kosta att laga bromsarna fram & bak, det vändbara styret som nu glappar & ryggstödet som rasar bakåt i ett visst läge (ungjävlar) samt suffletten...  Lär bli asdyrt.. Fattar ine hur jag sak ha råd denna månad, har så jävla mkt räkningar & fick en fet elräkning... Fattar inte att det kan gå så mkt el här, när vi släcker efter oss osv...

iofs så är det fel på kylen, men det vägrar bolaget fatta & det går åt många glödlampor här...

Mina ögon håller på att gå i kors, är så himla trött... Issa kom just hit, de övertalade mig så fint att hon skulle få sova här...  De får fixa med sovplatser osv, jag orkar inte. Ska snart skutta i säng & fnurla med tårna i påslakanet  :)

Skulle velat ha båda mina barn i sängen inatt, bara för att kunna snusa på dom, men jag får nöja mig med tåfnurlandet tills Charlie vaknar i natt & vägrar somna om i sin säng :)

Kommentarer
Postat av: Christina

Tack, jodå fick en toppen födelsedag :)

Jag försöker fixa så gott jag kan själv och hinner med dvs. det är inte mycket man hinner med inte. men vill ha lägenheten klar snart om vi ska flytta. vill ha en 3a i stället för 2a så jag slipper byta lägenhet sen. men när det blir vet man aldrig. just nu har jag knappt råd själv =/ okej, men du kanske har råd och köpa det snart och fixa i ordning. hoppas. finns inget roligare och bättre än ha det som man själv vill ha det.

2008-03-21 @ 10:36:32
URL: http://kicket.blogg.se
Postat av: Christina

Tack, det är så jag känner just nu. har du träffat någon än? eller du kanske är tillsammans med pappan än.

2008-03-21 @ 10:38:05
URL: http://kicket.blogg.se
Postat av: Christina

Ungefär lika länge sen jag var med min son's pappa då. visst värker det i hjärtat när man inte haft nån kärlek på länge. alla behöver ju kärlek i sitt liv. även fast man har barn.

2008-03-21 @ 12:16:13
URL: http://kicket.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0