För 1 år sen

Tog jag ut min lilla son, då endast 12 dagar gammal ( & skulle fortfarande vara ofödd) i Neonatalens barnvagn på Huddinge sjukhus område.

Såg flera vagnar på avd & eftersom jag höll på att ruttna ihjäl av olika orsaker & ville krypa ur mitt eget skinn, så frågade jag om jag kunde få låna en vagn & gå ut i friska luften med honom.

Till min stora glädje sa läkaren ja, men jag misstänkte att det skulle gå bra, eftersom han mått så bra hela tiden & bara behövde värmesäng & sondmatning.

En sköterska hjälpte mig att bädda in Charlie & jag hade klätt honom varmt innan. Mamma & Flisan hade ju varit ner på klädförmedlingen här i Nynäs & köpt de minsta (stl 50) & varmaste kläderna de kunde hitta, så det lev bla en liiiten fleeceoverall (knappast passande en 50bebis, mera prematura) & min kompis från köping, Roggas flickväns kompis hade stickat koftor med tillhörande mössor i 2 olika stl, en mindre, som bara var lite stor & en större.
Den lilla koftan med mössa kom väl till pass. Under den mössan & koftan hade han prematura setet jag köpt när han var 2 dagar gammal i Huddinge C på HM, en tjock tröja (jacka), tillhörande mössa & byxor, samt body. Han var väl inbakad ^^

Jag & sköterskan hade jätteskoj där vi bakade in med sötis :)


Där är en bild på honom i vagnen, fast 2 dagar senare, då han var exakt 14 dagar gammal & storasyster var på besök :)
image223

Där har ni den inbakade bebisen *S* Fick ha sockor på händerna :/
image285

Det turkosa fodralet på Charlie är brorsans mobilstrumpa..Den var längre än hans arm..

Fy bubblan vilken frihet det var att få gå ut med honom!!  Synd bara att det blev så korta stunder, det var petnoga att passa mattiderna.. 3 timmar från amnings början till nästa...  Att väga innan amning, amma, väga efter, ringa efter den sparade mjölken, sondmata exakt mängd, pumpa & sen göra vad man nu ville, duscha tex osv innan nästa gång.. *puh* Att amma, sonda osv kunde ta ca 1 timme eller mera. Jag vägrade sluta amma efter 20 min som dom krävde, han fick ta sin tid..  Han gick inte upp mkt i vikt på Neo, tvärtom, men när vi kom hem & jag friammade, struntade i att väcka honom på natten osv, då jäklar ;)

Kommentarer
Postat av: blondiie

En mamma vet faktiskt oftast bäst hur ens barn skall äta.
Bra att du stod på dig

2008-05-03 @ 15:27:17
URL: http://blondiies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0