Haninge C & Jysk

Direkt när vi kom till Haninge så skyndade vi oss in på McDonalds. vi var rätt hungriga allihopa, speciellt Flisan. läraren hade glömt skriva att de skulle ta med sig liten matsäck ut, så hon hade ju inget med sig alls, hon trodde det skulle finnas.. De fick pannkakor där till lunch, men sånt mättar inte min fröken, som dessutom är som sin mor, äter långsamt.. Hon fick bara i sig 2 st, sen varken hann eller orkade hon äta mera pga sina besvär.

Sprang runt lite i butiker Flisan & Sofia kom på att de ville kika i, sen gick vi till frisören på Beauty House. Han som "klippte" mig stod i kassan & verkade lite besvärad när jag sa att de skulle klippa om oss & visade hur vi såg ut. Ska be Flisan ta en bild på mitt hår & sen ska jag ta en på hennes. Han började svamla om att jag aldrig sagt 15cm klippning & jag sa Jo, jag sa 15cm pga att det är så risigt, har ju inte klippt mig på 2 år ( lite mer än 1 år iofs, men orka) Sa att jag sagt till om uppklippt & snelugg & han tyckte att det var uppklippt.... Ehhh..

Då kom flisans frisör. Hon sa att flisan aldrig sagt att hon ville ha kort snelugg & flisan sa jo, jag sa att jag inte ville ha lång, jag ville ha hit & så visade hon på övre delen av sitt kindben.
Tjejen blev jätteirriterad, men klipper man dåligt eller inte lyssnar alls på kunden så får man ju räkna med missnöje!
Det var dock inga problem att få en tid till oss, så vi ska dit imorgon kl 15 & klippas, men då klipps vi inte samtidigt, vilket är tur för Charlie. Dessutom är det nog tjejen & hon var bättre än killen måste jag säga ^^ 

Visst, jag kan förstå att de är stressade, de har ju lågt pris & mkt dropin, men man ska v'äl ändå kunna ta sig tid & klippa bra? Skit samma om de inte hinner med alla dropin kunder, de kommer aldrig få kunder senare om de inte klipper bra från början..  Sitter hellre länge & blir noggrant & bra klippt än detta iaf..

Sen åkte vi äntligen till Jysk i Brandbergen. Kikade lite där, fyndade 4 jättefina tjocka stolsdynor till köksbordet för 150kr & så Flisans ribbotten för 199kr förståss (lamell 70*200cm).

För en gångs skull slösade jag inte en massa pengar på sånt jag upptäckte att jag ville ha..  *applåder*

När vi väl kommit hem så fick Flisan solglasögon som jag lovat att betala åt henne, men dessa var rätt dyra.. 150kr.. Inte vad jag räknat med.. Sen köpte hon en stor handväska på rea på lindex så hon har nåt snyggt till skolan att bära läxor & gympakläder i.

Charlie stod själv flera ggr igår, länge dessutom!! tyvärr slutade han varje gång jag lyckdes ta fram mobilen & skulle filma.. Skitonge!!  :) 

                                                    

Kommentarer
Postat av: Elenore

Pluttisen då =)

2008-05-28 @ 09:14:10
URL: http://norpan86.blogg.se/
Postat av: Elenore

samma här, tvätt mellan 14-18. Luncha med oss?

2008-05-28 @ 09:54:07
URL: http://norpan86.blogg.se/
Postat av: Elenore

Nu glömde jag å fråga vad du ville säga ang min mor. Maila (eller ring) om du vill fråga/ta upp det nu, är ok. :)

2008-05-28 @ 14:16:09
URL: http://norpan86.blogg.se/
Postat av: Malin

Saken är den att det var alkis frugan som beklagade sig till frugan som hon anklagade...

Jag tror att det handlar om försvar, att alla ska tycka synd om henne istället eller nåt. Men jag har ringt mitt tredje beklagande samtal till nynäsbo och hoppas att dem åker snart...

2008-05-28 @ 17:23:38
URL: http://mamma86.blogspot.com
Postat av: Elenore

Ja du hr så rätt.

Tack för allt stöd, betyder massor!

2008-05-29 @ 06:32:45
URL: http://norpan86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0