Sjukhusbesöket idag

Vi fick komma ner "akut", men det var som väntat kö. Vi bollades mellan Sköterskan, läkaren & väntrummet flera ggr & fick springa in i olika rum.

Charliefick först 10ml av nån medicin insprutat i munnen, sen  fick han andas in medicin i en mask som ångade när man satte igång den, vilket han naturligtvis tyckte var obehagligt & skrek. Tog pauser så han skulle lugna sig, men han var så trött så han till slut somnade & då kunde jag passa på att ha masken på så han kunde andas utan problem.

Besöket tog 1½ timme. Han sov max 30 min i vagnen, när vi kom in på apoteket & fick lämna fram receptet vaknade han & flörtade med apotekaren :)

Sen var han pigg som en lärka & andades så bra :) Gick till grillen & tog en tunnbrödrulle, Charlie fick smaka, han älskar bröd ^^  korven & moset slank oxå ner, men det var inte lika gott som brödet. Se fick ha päronfestis i tetra, han är superduktig att dricka ur sugrör.

Missade bussen, så vi gick till en lekpark för att gunga lite & åka rutschkana. Gick till busshållsplatsen 6 upptäckte att bussen gått för 10 min sen  *S*

De har nya tider nu iom att det inte går några pendeltåg till eller från Nynäshamnpå 3 månader. De håller på med banarbeten & fixar vår nya station, som kommer ligga jättenära mig ^^

Passade på att sticka in på en toa & byta på Charlie, sen kom vi äntligen hem. Han fick en flaska välling & så tvärdäckade vi i utdragsdelen i bäddsoffan båda 2. Det var inte riktigt meningen, men jag vaknade efter 1½ timme ungefär.

Då var Charlie svettig & jag kände mig bara mosig i huvudet. åkte & handlade, kaffet var ju slut bla.

Flisan var hos min kusins bonusdotter, som dessutom är en nära klasskompis till Flisan. Hela familjen sticker till USA imorgon & är borta typ 2 veckor, så de ville umgås innan. Antog att hon skulle äta där, men det skulle hon inte, så hon var vrålhungrig när hon kom hem.

Charlie ville inte ha varken mat eller vatten, så han lär väl vakna i natt & vara hungrig...
Skulle behöva ge honom Ventoline, men han klarar sig nog på eftermiddagsdosen.. annars får han väl i natt då.

Nu har han börjat spotta ut pencillinet :( Dumma unge :(  Får hoppas att det han får i sig hjälper ändå...

Tusen Tack för alla goa kommentarer :)  *kram*

Kommentarer
Postat av: Mahlin

Åh, jag hoppas verkligen ni haft en lugn natt, och fått sova så gott som möjligt, och att Ventolinet hjälper nu. Kram!

2008-05-06 @ 05:57:48
Postat av: Elenore

Haha lilla sötnosen då.
Hoppas verkligen han blir bra nu.

2008-05-06 @ 07:04:26
URL: http://norpan86.blogg.se
Postat av: Elenore

Haha hoppsan.. La tydligen in fel vikt, 4kg mindre väger jag än det jag tog, så jag kanske lever längre... =)

2008-05-06 @ 09:31:28
URL: http://norpan86.blogg.se
Postat av: blondiie

Stackars er!
Hur kommer det sig ni fick åka akut? hoppas han får en diagnos snart!
Emelie höll med på så å nu har jag sån mask hemma så hon får det varje dag. sista 6 veckorna har hon haft 3 inhalationer om dagen =(
Hoppas att natten vart lugn å ni fått sova.
kra i massor

2008-05-06 @ 09:32:39
URL: http://blondiies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0