Snabbt inlägg om dagen..

Försenades av en sur dotter, som missade bussen till tandläkaren & däremed tiden. Hon får betala 75kr för det nästa gång hon ska dit tydligen, men men. Det får hon ta av sina pengar, då kke hon lär sig nåt...

Kom till haninge 1 timme senare än beräknat, vagnen fanns kvar, så den köpte jag. Jättefin :)  Åt på McDonalds & upptäckte att jag glömt packa med mat till Charlie... köpte en Happymeal med kycklingburgare, osaltade pommes, äpple & äppeljuice till honom.

Gick in till centrum igen, bokade klipptid till Flisan kl 15 & upptäckte att de bara skrivit in henne. Gick & letade efter en annan frisör som oxå bara skulle kosta 170kr, men hittade den inte.

Fick iaf en tid strax efter Flisan, men fick en annan frisör en den hon hade. Sa till honom att klippa av minst 15cm eftersom jag inte klippt mig på 1 år, så det var slitet som fan, ville ha uppklippt & gärna snelugg. Han satte igång & bara nån minut senare började Charlie gnälla & grina. Den tid jag satt i stolen kändes lång & jag tog mig inte direkt tid att titta i spegeln när han var klar, jag tog bara vagnen & betalade & väntade på Flisan. Inte förrens vi skulle gå såg jag att det låg 5-8cm långa tåtar på golvet efter mig.. Inga 15cm där alltså...

Eftersom vi hade bråttom hem, Flisans säng skulle komma nu mellan 17-18, så stack jag bara. Hade jag inte haft bråttom eller varit så stressad av att Charlie började vråla, så hade jag satt mig ner igen & sagt till honom att klippa mer & bättre..  Men men... 

Flisans blev iaf bra, fast tjejen klippte inte den snelugg hon ville ha, men uppklippet är snyggt. Så mkt folk det var där, speciellt unga (som är så petiga) så trodde jag att de skulle vara bättre...  Detta gick alldeles för fort. De fuktade inte ens håret & gick igenom, tyvärr..

Är besviken som tusan... Ska skutta in till min pappas "låtsassyster" (som han & hon kallar henne) som har en salong & berätta hur det gått till & be henne rätta till det.. Bara hon inte är för dyr...

Förhoppningsvis kke man får lite rabatt för att vi nästan är släkt, dels genom att hon är pappas "låtsassyster (hyrde rum av farmor & farfar en gång i tiden när pappa var ung) , dels för att min kusin & hennes dotter är sambos ;) Dessutom är hennes barnbarn bra kompis & klasskompis med Flisan ^^

*Håller tummarna*  Borde gått dit på en gång  :/

Ja ja. Det kunde varit värre...  Vi kunde kommit ut skalliga eller med askort hår ^^

nu ska jag upp & börja skruva ner Flisans Loftsäng & bereda plats för den "nya"  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0