Stressig dag...

Strax ska jag sortera tvätten, har tvättberget Arne. Har tvättstugan kl 7, men idag tänker jag tjyvstarta.

Ska ju bara tvätta till senast 8.30 & eftersom det är svårt att få tvättider här, så får man ett tvättberg  :(  Tvättar bara det viktigaste idag + Flisans nya påslakan. Hon fick båda påslakana igår, som en morot till att städa rummet, men icke..

Grejen är att hennes nya säng kommer ikväll... 
Säng

MEn men.. Jag kan omöjligt städa allt utan hennes hjälp, så så länge hon vägrar städa sitt rum, hjälpa till öh med städningen eller passa Charlie, så blir det heller ingen klippning idag, jag går inte runt i Haninge & låter henne köpa kläder, hon kan glömma Ösmo marknad i helgen, glömma Kvarnrock imorgon kväll & hon kan glömma tivolit.

Ungen är så förbannat envis, så jag blir tokig!Har ingen lust att ens ställa mig & göra en tårta till imorgon om det inte är städat. Men.. En tårta måste hon få, oavsett hur dum hon än är eller inte. Nu ska jag jaga upp henne så hon kan passa Charlie medans jag springer ner.
Ska hinna duscha oxå... Fi farao vad stressigt det blev :(

Kommentarer
Postat av: Elenore

hihi vad roligt!

det är ju bara att förklara att sängen kommer inte in om hon inte städar, typ.

eller vad vet jag, har ingen tjej i hennes ålder. :)

2008-05-23 @ 07:07:35
URL: http://norpan86.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag får tydligen inte någon hjälp därifrån eftersom jag pluggar... Men jag har kommit in på sommarkurs...



Fin säng, kanon snart....

2008-05-23 @ 15:29:11
URL: http://www.mamma86.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0