Tisdagens flängande

Flisan var med klassen ute på Lövhagen, ett stort grönområde med badvikar mm. Hon ringde flera ggr på morgonen / förmiddagen. ena gången upptäckte hon att hon tappat astma medicinen ( är förkyld nu & har därför astma). Sa åt henne att leta reda på klassens elevassisten ( hon hade åkt dit i hans bil) men han hade försvunnit in i skogen nånstans & hon sa att det var jobbigt därute för all pollen.

Sen ringde hon & sa att hon hittat den, men den hjälpte inte mkt mot pollen...   Jag hoppade på ersättningsbuss 35X (direktbuss) mot VästerHaninge för att köpa ribbotten till Flisans säng & sen springa in till frisören & skälla. Min kompis Sofia & hennes dotter Jolin skulle hoppa på vid Kvantum, Nynäs Gård.

Det stod 2 bussar vid Kvantum. En vanlig SLbuss & en ersättningsbuss 35, som går via Ösmo till VästerHaninge.  Min buss blåste rakt förbi.....  ringde Sofia för att be henne hoppa på 35an men den hade ju redan gått när jag fick tag i henne. Hon hade inte ens sett att vår buss åkt förbi.

Gick & pratade med chauffören som pep att det var en annann 35X där, de kunde ju inte vara 2 st.. Nää sa jag, det var en 35 som går via Ösmo, du kan ju inte skita i att hämta upp passagerare?!!  nää, så är det sa han.. Jävla Idiot!!  undrar hur många han struntat i att plocka upp pga sin okunskap???  Gissa vem som ska ringa idag & gnälla?  ^^

fick vänta drygt 30 min på Sofia.

Under tiden hade Flisan ringt & mådde inget bra, så jag sa att hon fick komma & så kunde vi sticka förbi sjukhuset i Haninge om hon inte blev bättre, för Haninge ska ju ha drop in tider.

Sagt & gjort. Jag pratade med en av frititdsfröknarna som var med & sa att hon fick komma till mig eftersom pollen gav henne så mkt besvär. Genast blev jag ifrågasatt vilket gjorde mig jävligt irriterad.

Trodde nån av de vuxna skulle skjutsa Flisan till busshållsplatsen vid tågstationen, för det är en bra bit att gå från Lövhagen. Icke. Flisan skickade sms & frågade hur hon skulle gå på Lövhagen för att komma därifrån..

FIIIINNNNT! Hon kunde lika gärna gåttt vilse, jävla fucking idiotskolpersonal!! En himla tur att hon hittade rätt, men ungen gick i 30 min innan en bil stannade & frågade om hon ville ha skjuts. Då var det kärringen, fritidsfröken jag pratat med som skulle köra tillbaka matgrejerna till skolan... flisan fick skjuts sista fjuttiga meterna, men fy fan vad dåligt!

Det där ska jag ta upp med rektor & hela skiten, NU ÄR DET FAN NOG!!!

Att min unge har problem, det är en sak, men att hålla på som de jävla suggorna gör på skolan..  *moooorrrr*    Orkar inte ens ta upp allt.

Men. De ansåg uppenbarligen att Flisan skolkade & att jag tyckte det var okej..  Min kompis Sofia hade nån alllergitablett flisan skulle få, men hon behövde den inte när hon kommit fram. Inte så konstigt. Att sitta i ett stort grönområde med massa skog & skit... Det är som bäddat för besvär...


 

Kommentarer
Postat av: Elenore

faan vad dåligt!

2008-05-28 @ 08:27:09
Postat av: blondiie

Sicka idioter!

Ger mig fan på att dom ALDRIG tyckt hon skolkat och du gillat det om föräldrarna vart höginkomsttagare i 40 årsåldern med kavaj.

Låter grinig nu, men jag har JÄMT fått höra att vi "unga föräldrar" är så omogna o inte kslal ha barn...

Sen va fan e d för personal. Om ett barn är dåligt så kör man väl det till vårdcentral?

Hon har väl inte astma mediciner för skojs skull. Idioter.

Be att läkarna kontaktar skolan så dom får veta ett å annat.

Vart änna irriterad nu ^^

2008-05-28 @ 10:24:49
URL: http://blondiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0