Blondinen meckar cykel..

Är visserligen mörkblond, men ändock..  Att mecka med gammal,rostig & väldigt trasig mountainbike är inte det lättaste...

Köpte nya växelreglage för några år sen, då de gamla rasade & ena ramlade isär. Tyvärr satt de & handbromen ihop...

Igår var jag till Biltema i Haninge & köpte nya delar, kedjeolja, superolja & nån rengöringsspray, barnhjälm & cykelbarnstol bla. kalaset gick på 731kr..

Rengjorde de viktigaste delarna & oljade in igår & satte på nya pakethållaren.

Idag skulle jag byta växlar & handbromsar, sätta på fram & baklyse, barnstolen & tvätta rent allt, så jag & lilltrollet kunde sticka iväg på en cykeltur efter dagis..

Så lätt var det icke..  Måste köpa nya växel & bromswires oxå... SUCK!  Som tur är fick jag tag i en cykelaffär här, som säljer rätt billigt ändå, så jag slipper åka till Haninge igen :D

WISH ME LUCK!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0