Cykeltur! (i dubbel bemärkelse)

Orkade inte åka till Biltema i Haninge idag... Låren & rumpan var för ömma & jag för trött. Charlie väckte mig 6 imorse...

Istället köpte jag ny barnsits på Bike-center här i Nynäs, fast den kostade.. 500kr...   Men...  DEN PASSAR MIN CYKEL!!!  *Superglad*


Den var rätt lätt att montera ihop & fast min cykel, fast det är en sån man bara fäster på cykelramen... 

Jag & Charlie tog iaf en cykeltur idag.. Cyklade ca 5km, för första gången på många år. Nu är jag ännu mörare i rumpa & lår :(

Charlie skrek som en stucken gris & blev nästan hysterisk när jag skulle sätta honom i barnsitsen, fast jag förklarat flera gånger hur det skulle gå till. Han skrek ännu värre när hjälmen åkte på.

Rullade ut cykeln från trapphuset, ner på gården & hoppade på & började trampa lite sakta & sa " Nu cyklar vi". Då blev det knäpptyst där bak & istället svarade han glatt med lite skratt "jaaa"  :)

Tog ett provvarv & plötsligt fick jag hans hjälm i huvudet. Frågade om han somnat & fick inget svar. Frågade igen & då försvann hjälmens tryck. "håller du på att somna?"  "jaaa" svarade han & försökte sen härma ordet somna.

Det där återkom några gånger under cykelturen.

Vi åkte ner till Gröndalsviken & tittade på båtar, fortsatte mot Niksta, förbi Nynäs Gård, mot Willys, hoppade av där & så låste jag cykeln med tanke att vi skulle handla.

Medan jag låser cykeln börjar en vit skåpbil tuta långdraget, säkert 30-40 sek.

Tanken slog mig att nån kunde fallit ihop mot ratten & hamnat med huvudet mot tutan, vilket flera uppenbarligen tänkt, för plötsligt kom folk från alla håll.

Kikade & upptäckte e liten hund vid ratten, en dvärg-pinscher...  Den hade ställt sig på tutan  *S*  En karl skällde på hunden, så den klev av ratten & jag hörde några gamla tanter skoja om att den saknade husse eller matte & ville att denna skulle komma nån gång :)

Efter en liten stund, när jag satte upp Charlie i sisten igen, satte hunden igång igen. Denna gång med korta stötar på tutan... Undrar om hunden brukar göra så eller om den upptäckt en ny grej  ;)  Den satt iaf & spejade hej vilt mot in & utgången på Willys, när vi gick förbi :)

Charlie var som jag misstänkte, en slavdrivare där bak...  Om jag hoppade av i backar & gick, då skrek han "kickla kickla" & "itta itta" & slog på sadeln...  Inte förrens jag satte mig blev han tyst...

Vi cyklade centralgatan ner & han började röra sig väldigt mkt där bak, så jag fick säga åt honom att sitta stilla.

Tog vägen förbi Gröndalsskolan & i backen ner mot Gröndalsvikens station där det är rätt brant & vi fick upp en himla fart, då började han gunga fram & tillbaka & tjuta "ohhhh" ...  Fick bromsa & säga till på skarpen att han skulle sitta still.

Upptäckte att jag verkligen måste byta bromsklossarna eller vad det heter.. Som tur är har jag redan köpt :)  Får se om jag orkar imorgon...

Kommentarer
Postat av: Nicklas

Haha Jag var den käre Anonyme som ville ha bilder :(

2009-04-26 @ 03:58:40
Postat av: Malin

Hejsan, så du fick ordning på cykeln tillslut! Haha! Va duktig du e...



Hörrö du! Du verkar ha koll på hur man designar bloggsidan med sina egna bilder och så... Skulle du kunna förklara för mig hur man gör?

2009-04-26 @ 15:32:25
URL: http://mams86a.blogg.se/
Postat av: Malin

Jo, ja har haft det men ja minns inte min login eller någonting så...

Men jag börjar lära mig allt mer desto mer jag leker med det... Haha! Bästa sättet att lära sig nya saker...

2009-04-26 @ 23:49:23
URL: http://mams86a.blogg.se/
Postat av: Elenore

Haha vilken sötnos! har än så länge inte cyklat med Tim.

2009-04-28 @ 08:59:42
Postat av: LOUISE

ja ormar e hemska asså..stackars micke :p



duktig du e som cykelmekar :P

2009-04-28 @ 09:13:56
URL: http://louise1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0