Förbannade migrän!

På 4 dagar har jag nu haft migrän 3 dagar...  Idag i ett helt dygn, dvs att den hängde kvar från igår.. I förrgår var det lugnt, men dagen innan det hade jag oxå migrän.

Stod inte ut idag, så efter att jag varit på BVC & beställt tid hos sköterskan till Charlie & lämnat honom på dagis, så tog jag mig till Nynäsakuten.
De hade begränsade akuttider, naturligtvis...  Väntade ca 45-50 min, sen var jag tvungen att gå till andra sidan av huset för ett möte med psykläkaren. Var dit förra veckan på inrådan av min KBT-terapeut. Fick då Cipramil (antidepressiv medicin).

Dock med en varning om att jag skulle bli trött i ca 2 veckor.. iom att jag redan är väldigt trött jämt, pga min sömnapné, så avstod jag att börja med Cipramilen.

Just nu jobbar jag som fan med att få iväg min dotter till skolan & ta tillbaka makten hemma... Efter min depressionskrasch för 3½ år sen, försvann den bit för bit...

Nu äntligen har jag fått en massa hjälp & stöd.. Vi får bla hjälp av Skolteamet på morgnarna för att få iväg henne & jag får stöd från en ny familjepedagog med mer erfarenhet av skolbarn & tonåringar. Hon är inte tonåring än i ålder, men i hela henne...

Var iaf tvungen att informera dom om medicinen, just så vi kan planera om allting & sätta in mera resurser ett tag. Det jag är mest rädd för just nu är att inte vakna i tid... Skit samma om jag sover bort dagarna...  En annan sak är ju Charlies 2 kalas under helgen...  Jag måste kunna städa.. Får inte vara för trött för det...

Man får heller inte ta vissa mediciner mot migrän, t.ex. sumatriptan och andra triptaner... Min migränmedicin innehåller just Sumatriptan..  *suck*

Det var ju det jag sa till läkaren.. jag kollade nyss på Fass & hittade det varken läkaren eller personalen på Apoteket hittade...   Ja ja.. Får ringa läkaren på Nynäsakuten & be om annan migränmedicin...

Den funkade iaf. Men.. Jag blev dåsig som bara den & mör i HELA kroppen.. Fick iaf vila när jag kom hem. Flisan gick & hämtade Charlie på dagis  :)

Nu är jag mör i nacken & axlarna.. Men det går över :)

Skönt iaf att jag ÄNTLIGEN fått medicin mot min migrän, ä

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0